Förmodligen är det fler än jag som har haft besvär med lång handläggning av problem av astroleverantörer, jag vill inte peka ut någon speciell utan det gäller nog de flesta att det kan ta väldigt lång tid ibland och är nog en konsekvens av att branschen ser ut som den gör, med mycket hobbystuk på verksamheterna.
Nu när jag under helgerna äntligen skulle ta mitt nya obs i drift så visade det sig när jag gjorde mina sluttester att det var något problem med mjukvaran, titt som tätt så hängde sig vissa kameror. Till sist så lokaliserade jag felet till en drivrutin för Atik kamerorna, när man kör flera likadana kameror från samma programvara så kan det bli problem. Jag såg framför mig att jag skulle behöva göra om setupen och ändra på hårdvaran, men jag skrev i alla fall ett mail till Atik support i onsdags utan att ha några större förhoppningar. Till min stora förvåning kom det nya filer från Atik dagen efter och nu fungerar det utmärkt

Ibland går saker som dom ska, nu blir jag fördröjd lite till men jag har i stället ägnat mig åt lite olika tester av kalibreringsbilder som det kan finnas anledning att rapportera mer om framöver.
Anders