Min utställning på Mediamässan i Gävle

Allmän diskussion om astronomi och amatörastronomi.
Post Reply
Frost
spamtest: JA

Min utställning på Mediamässan i Gävle

Post by Frost »

I helgen så ställde jag ut på Mediamässan efter att ha fått ett erbjudande ifrån arrangören så jag gick med på det även om jag inte har ställt ut förut, men det var en intressant upplevelse och en insikt på vad folk vet om astrofoto, det var många som kom fram och undrade över bilderna och dom flesta frågorna handlade om hur det ens var möjligt, vissa trodde att jag använt stora observatorie klass teleskop men jag talade om hur jag gjorde och att det var simplare än man tror samt att man inte behöver stora teleskop för att få fina resultat. jag riktade några till det här forumet och sa att dom är välkomna med att ställa frågor vissa var lite rädda för det där (nybörgare som kommer till ett forum och alla tycker att det är jobbigt syndromet) men jag hoppas på att vi kan vara snälla mot dom ;)7
bilderna jag hade med var, halvmånen,ett pågående projekt på M31,hercules M13, iris nebulosan och supernovan i m82
Attachments
Bilden blev lite skakig såg jag nu
Bilden blev lite skakig såg jag nu
20141003_124135.jpg (2.15 MiB) Viewed 1668 times
Telescope, MN 190
mount, EQ6 pro
Camera, Nikon D5100
guiding camera, Qcam 5
guiding scope, Skywatcher ST80
VigdisVZ
spamtest: JA

Re: Min utställning på Mediamässan i Gävle

Post by VigdisVZ »

Kul grej samt härligt när man kan få chansen att kanske få andra intresserade.
Carl
SW 150PDS newton, NEQ-6,Nikon D800.
Uppsala Amatörastronomer: http://uaa.saaf.se/
“If you ever start taking things too seriously, just remember that we are talking monkeys on an organic spaceship flying through the universe.” - Joe Rogan

Return to “Allmänt”