Långt ut i skogen - Göran Strand

Bilder från galleriet
Post Reply
gost
spamtest: JA

Långt ut i skogen - Göran Strand

Post by gost »

Ny bild i galleriet
Objekt: Långt ut i skogen
Exponering: 30 sek ISO 3200
Fotograf: Göran Strand
Teleskop: Nikon AF-S 14-24/2,8
Kamera: Nikon D800E
Kommentar: En bakom kulisserna bild från igår kväll som visar den vackra natthimlen som var. På bilden ser ni min AstroTrack som står och tuggar bilden på Andromeda och PanStarrs som också dom syns i mitten av bilden.

Synd (Eller kanske tur) att inte jag gjorde en ljudupptagning vid fototillfället, då hade nog nackhåren rest sig på er :)

Image
Klicka for att se stor version av bilden
Nokturner

Re: Långt ut i skogen - Göran Strand

Post by Nokturner »

Mycket vackert, spektakulärt! Jag var på en nästan identisk plats i natt och tog nästan likadana bilder, även bakom kulisserna-bilder. Skillnaden är att denna plats fotograferade jag från sedan norrskenet lagt sig och Vintergatan vridit sig lite längre så den lutade åt andra hållet :-) Inga djurslagsmål där jag var, men då och då ropade rävar i natten runtom. Ingen som jag fick ljudinspelning på dock, även om jag försökte.
Juo

Post by Juo »

Vackert Göran!

Kul att se hur det såg ut på din obsplats. Det var en fin kväll för vårt "virtuella, long distance, star party". :good:
/ Juo
gost

Post by gost »

Tack Ulf och tack för sällskapet :)
BumpaBerra

Post by BumpaBerra »

Vacker bild. Igen!
timokarhula

Post by timokarhula »

Snyggt Göran! Jag hade en liknande naturupplevelse inatt i Virsbo när jag obsade DS hela natten igenom. Vid 2-tiden bröts tystnaden av skräna rop från skogen. Vet ej om det var räv för jag har hört att rådjur kan låta liknande. Hur som helst så blev jag ganska skraj av det plötsliga oljudet i tystnaden. Det kommer en rapport om mina bravader från inatt imorgon. Orkar inte studera dem i detalj ännu. :D

/Timo K

Return to “Bilder”