Mvh Anders.
Hej. Det är ett av dom större Kinesiska tillverkarna, teleskopet säljs även med namnet Ikaros på teleskopservice och är någon tusing billigare.Starfish wrote:Va heter tillverkarna av detta teleskop?
Har försökt hitta info om Astro 80ED men utan resultat..
Okanders wrote:Hej. Det är ett av dom större Kinesiska tillverkarna, teleskopet säljs även med namnet Ikaros på teleskopservice och är någon tusing billigare.Starfish wrote:Va heter tillverkarna av detta teleskop?
Jupiter blev tyvärr ingen höjdare, två molnband kunde skönjas med lite "välvilja", men månen var som sagt fantastisk och stjärnorna var som små kristaller.magnahrl wrote:Hej Anders,
Tack för din rapport!
Jag är själv lite intresserad av 110mm versionen.
/Magnus
magnahrl wrote:Anders!
Kanske seeingen och Jupiter inte hade en lyckad kväll? Försök igen, resultat borde bli mycket bättre![]()
/Magnus
Tillverkaren heter United Optics och tillverkar framförallt olika slag av kikare.anders wrote:Hej. Det är ett av dom större Kinesiska tillverkarna, teleskopet säljs även med namnet Ikaros på teleskopservice och är någon tusing billigare.Starfish wrote:Va heter tillverkarna av detta teleskop?
tackar för länken, jodå det mesta verkar stabilt. Själv har jag en 3" fokuserare, " justeringsringen" där diagonalen sitter går däremot trögt under halva varvet vilket är väldigt irriterande, det borde inte slunkit igenom kvalitetskontrollen.Morgan wrote:Tillverkaren heter United Optics och tillverkar framförallt olika slag av kikare.anders wrote:Hej. Det är ett av dom större Kinesiska tillverkarna, teleskopet säljs även med namnet Ikaros på teleskopservice och är någon tusing billigare.Starfish wrote:Va heter tillverkarna av detta teleskop?
Sjäv har jag en Astro 110Ed som jag tycker funkar bra, framför allt stabil konstrukltion och bra fokuserare.
http://www.united-optics.com/Products/T ... scope.html