M 106 - Anders Hemlin

Bilder från galleriet
Post Reply
Galleri

M 106 - Anders Hemlin

Post by Galleri »

Ny bild i galleriet
Objekt: M 106
Exponering: RGB:40 * 6 minuter
Fotograf: Anders Hemlin
Kommentar: Ännu en omarbetat bild från i våras. Verkligen en trist väderperiod här hos mig just nu.

Image
Klicka for att se stor version av bilden
Bengt

Re: M 106 - Anders Hemlin

Post by Bengt »

Fy Anders!!
Du har inte förstått att hålla såna här bilder i lager är snudd på kriminellt :D

Nåt skumt är där med bilden för den är ju inte ett smack rosa . Både jag och Micke Skafar har ju fått denna galax åt det rosa hållet därav det svenska namnet Gris galaxen :D

Bengt
Jonas
spamtest: JA

Post by Jonas »

Väldigt vacker bild med både djup och fina detaljer. På något sätt känns denna bild mer äkta en "grisgalaxen".
Hmm... börjar bli många man vill ge sig på nu....

Ha ett fint slut på helgen!

Jonas
Under Vintergatans sken rullar dyngbaggen rakt
Robert
Site Admin
spamtest: JA

Post by Robert »

TYcker den ser jättebra ut med bra färgbalans med. Trots att man nu har vant sig att M106 skall vara grisskär så ser denna bättre ut :)
skafar65

Post by skafar65 »

Tror nog också att jag gillar denna variant bättre än den grisrosa! Har du använt något filter för att bli av med den färgen :D

Skämt och sido. Många detaljer men lite ur fokus tycker jag den varkar vara. Eller är jag bara trött?

Mvh //Micke
Starsoft

Post by Starsoft »

Tackar för synpunkterna. Men ingen har anmärkt på det som jag tyckte var det största problemet, dom vertikala gardinerna som man ser tydligt i den fullstora bilden. Av någon anledning så blev det nästan inget flex när jag tog den här bildserien, så bilden har nästan inte drivit något alls under exponeringnen och genom att jag saknade möjlighet till dithering då så blev det så här.

Nu får jag väl chansen i vinter att ta en luminansbild, så då ska väl både skärpan förbättras och gardinerna försvinna.

Return to “Bilder”