Oj vad jag längtar tillbaka till då allt fungerade och man var med i diskussionerna! Har under dom senaste veckorna verkligen insett hur mycket astronomin och gemenskapen på nätet betyder för mig. Kikade in i dag på sidan och såg alla fina intressanta bilder och inlägg som gjorts nu under dom veckor jag varit utanför. Ja, jag vet att det är ett val som jag gjort själv men det var mest för att inte plågan skulle bli ännu större!
Fantastiskt fina bilder får jag säga! På Bubblan, Mars, Pacman, Triangelgalaxen och "UFO galaxen". När jag ser dessa fina bilder är det som om något inne i mig bara vill skrika rätt ut. Vad hände!
Vad som hände är väl rätt tydligt i och för sig. Jag sålde min "livskamrat" och det är det jag nu får betala priset för!
Veckorna går som sagt. Den ena lik den andra med frustrerande mailväxling fram och tillbaka. Vet inte om jag ser någon lösning i horisonten än. Jag hoppas och hoppas men som sagt veckorna bara rinner på!
Till helgen rymmer jag ut observatoriet. Även här känns det som man kanske gör något dumt. Flytten har ju initierats på grund av ljusföroreningar. Observatoriet i sig har ju fungerat utmärkt genom åren. Hur blir det på det nya stället? Kanske är detta början på slutet? Eller är det kanske början på något alldeles fantastiskt bra?
Frågorna är många, svaren är ytterst få! Veckorna dom bara går och går!
//Micke
Längtan tillbaka!
Förstår att du längtar tillbaka och jag hoppas du kommer tillbaka med efter at din flytt är klar.
Hoppas du kan hitta en ny "livskamrat" på det nya stället och jag tror att du kommer trivas med den mörkare himmelen där och hundarna med större ytor med
Jag hoppas och tror det är början på nått nytt bättre för dig även om det kanske tar ett tag innan du kommer igång igen.
Hoppas du kan hitta en ny "livskamrat" på det nya stället och jag tror att du kommer trivas med den mörkare himmelen där och hundarna med större ytor med

Jag hoppas och tror det är början på nått nytt bättre för dig även om det kanske tar ett tag innan du kommer igång igen.