Spegeln på min RC har under sommaren fått lite rentvättning. Återstår lite mer jobb med att trimma in allt igen så den så det kan bli lite mindre jobb för guidern. Tror den trots uppmärkning inte blev 100 procent balanserad på monteringen.
Lite strul hade jag igår med en allt för gammal dator som kommer med all sannolikhet få bytas ut denna säsongen. Har undvikt
innan köra via ascom men i år är det nödvändigt med tanke på de tankar jag har för att syssla med lite annat än pretty picture.
Fick igång det hjälpligt efter en massa bluescreen dumpningar i början, där datorn klaga på allt för mycket belastning.Lyckades sen få igång det så bra så jag kunde styra direkt via planetarie programmet i maxim.dl.
När jag fått den nya datorn blir det till att direkt mata in i ccd autopilot så jag får lite mer automatik i det hela. Av den högen testbilder jag zappa in hamna en på M71 nedan. Som sagt återstår en del intrimning för jag fick det inte helt runt igår.Men det känns ändå härligt komma igång igen.
Bengt