Objekt: NGC 4565
Exponering: 15 x 6 minuter
Fotograf: Anders Hemlin
Kommentar:

Klicka for att se stor version av bilden
Jag blev störd när jag skickade bilden så jag glömde att mata in kamera och teleskop, så det är fixat nu.Vad för KAmera/Teleskop använde du till detta?
Nja... vädret är ovanligt trist även här hos mig, så det här är en omarbetat bild från i vintras för min kommande hemsida där jag så småningom tänkte samla mina EOS bilder. Men jag har faktiskt lyckats få ett par timmar OIII till min Pacman häromdagen, tänkte återkomma om funderingar till det inte så lyckade projektet senare.Förstår inte var du hitta den molnluckan
Jag tänkte nog försöka hålla mig här framöver. Jag har de senaste dagarna tittat runt lite på nätet och konstaterade till min förvåning att det inte verkar vara så vanligt med astroforum där det läggs ut bilder med bra kvalitet, hittade inget ställe som kunde konkurera med kvaliten på bilderna som ligger här. Det verkar utomlands i den engelsspråkiga världen vara egna hemsidor som gäller för dom som tar lite bättre bilder. Det finns kanske en lite annan syn på hobbyn här i norden, en större vilja att dela med sig, inte alldeles nödvändigt att försöka tjäna pengar på sin hobby genom att försöka sälja bilder och böcker så fort man tagit några bilder.Till sist tycker jag det Jätteskoj du lägger dina bilder här . Hoppas du kommer fortsätta göra det i framtiden också