Jupter Saturnus - Lindström

Bilder från galleriet
Post Reply
Lars L
spamtest: JA

Jupter Saturnus - Lindström

Post by Lars L »

Ny bild i galleriet
Objekt: Jupter Saturnus
Exponering: Lars L
Fotograf: Lindström
Teleskop:
Kamera:
Kommentar: Förmodligen mina bästa bilder 2011 och 2012?

Näst sista bilden jag publicerar på forumet (kommer att jaga Merkurius som en furie i år och naturligtvis
Venuspassagen).

Har beslutat att mina bilder i framtiden ska återfinnas på ett renodlat internationellt astronomiforum
som jag blivit inbjuden till. Kommer även att bli mer selektiv med mitt bildvisande - nåväl, kommer att
sakna Astronet. Bidrar till Forumet med förhoppningvis goda råd och peppning till nybörjare i mån av tid.

Image
Klicka for att se stor version av bilden
glappkaeft

Re: Jupter Saturnus - Lindström

Post by glappkaeft »

Ojoj, vilka bilder! Fantastisk skärpa, kontrast, färg och detaljer, allt utan att se överarbetat eller brusigt ut. Toppklass.
Patrik Holmström - Uppsala Amatörastronomer
MikkoK

Post by MikkoK »

Lars L wrote: Har beslutat att mina bilder i framtiden ska återfinnas på ett renodlat internationellt astronomiforum
som jag blivit inbjuden till. Kommer även att bli mer selektiv med mitt bildvisande - nåväl, kommer att
sakna Astronet.
Synd, kommer att sakna dina bilder.
Vilket forum är det du pratar om?
/ Mikko*

* GSO Dobsonian 200E
* Meade 10x50 kikare
* Canon EOS 1000D
gost

Post by gost »

Makalösa bilder Lars. Din Jupiterbild är verkligen helt enastående, tack för att du visade oss den igen!

Berätta gärna var du tar vägen så vi kan följa ditt arbete.
skafar65

Post by skafar65 »

Hej Lars

Ja det är inte utan att man kommer sakna dina bilder och även dina ilägg i diskussionerna här på Astronet! Din Jupiterbild är ju helt makalös! Jag har gjort en del försök på denna planet genom åren men aldrig riktigt fokuserat på att förfina min teknik. Nu med nya grejor blir resultatet ungefär det samma. Blurrigt och konstiga färger. Alltid åt det serisröda hållet :) Men jag gissar att det är en känsla för timing, envishet och god programkunskap (och givetvis bra grejor) som ger ett bra slutresultat. Jag får på det igen helt enkelt :D

När det gäller dit urträde från Astronet så kan jag bara beklaga och konstatera att vi mister en kraft och en god kunskapskälla :( Jag har inte riktigt förstått varför och vill heller inte snoka i det. Du har dina skäl vilka säkert är goda.

Meddela gärna var man kan se dina bilder framöver, din mail har jag ju så vi kan hålla kontakten och ställa lite dumma Planetfotonybörjarfrågor :)

Mvh //Micke
Olle E

Post by Olle E »

Båda är grymt bra men Jupiter är snäppet värre kan sitta och titta länge på den!
Hoppas vi får höra vart du tar vägen för både dina bilder och kommentarer vill jag inte missa!

Return to “Bilder”