Du är verkligen produktiv! Var hittar du luckorna? Ser att du fotat en "nykomling". Har nog ej sett några bilder på den från Sverige innan. Trevlig liten Galax som påminner om M66. Ser att du jobbat med färgerna sen sist, blev kanske lite för grön på sina ställen i mitten eller?
Pajade den senaste kvällen med att fotografera genom WOCens fokalreduserare med Meaden. Tydligen ingen bra kombination! Kom på det igår när jag var där ute. Såg att den satt monterad på filterhjulet som i sin tur satt på Meaden! Vad tänkte jag på? Kunde inte förstå varför jag inte kunde köra fokus funktionen i Maxim DL. Stjärnan bara försvann och var väldigt blaffig och svag. Man ser även på dom få bilderna jag tog att något är riktigt fel. Tur jag kom på det innan jag ödslat fler kvällar!
Lätt hänt när man är ivrig attt komma igång mellan molnluckorna att man tar fel reducerare
Nej sen jag snacka med dig igår har jag inte ändrat nåt i färgerna däremot har jag mörkat den i levels lite grann. Såg när jag la ut den på min hemsida att den var betydligt ljusare än mina övriga bilder.
Detta är min allra första bild där jag balancerat färger till 100 % efter det värdet jag fick på bakgrunden.
Så om inte mina gatlampor ändrat färgen på objektet så är det nog den helt riktiga färgen på objektet jag fått fram . Förstår inte varför jag inte gjort detta innan för det är mycket enklare att se bakgrundens svärta i siffor i de olika färg lagren än att bara vrida hej vilt för att få den snygg manuellt.