M42 Orion - Lars-Gunnar Wässing

Bilder från galleriet
Post Reply
Galleri

M42 Orion - Lars-Gunnar Wässing

Post by Galleri »

Ny bild i galleriet
Objekt: M42 Orion
Exponering: Ha 3x20min RGB 1x10min
Fotograf: Lars-Gunnar Wässing
Kommentar: M42 i Orion, jagad av den klara månens sken. Månen var \"hack i häl\" hela tiden, men i alla fall det första \"skottet\" på en månad och med en ny permanent pier.

M.v.h

Lars-Gunnar

Image
Klicka for att se stor version av bilden
Robert
Site Admin
spamtest: JA

Re: M42 Orion - Lars-Gunnar Wässing

Post by Robert »

Jättefina färger och fin bild totalt sett. Det enda som drar ner på den är det lverexoponerade centrum. Men det är inte helt lätt att få till alla delarna bra samtidigt :)
skafar65

Post by skafar65 »

Hej Lars

Helt underbar bild! Stående ovationer från mig! Det blev en sen kväll/natt kan jag förstå? Eller är det så att vädret har varit så dåligt här nere att man inte uppfattat att det är läge för M42?

Mvh //Micke
Lars-Gunnar

Post by Lars-Gunnar »

Hej

Vad snälla ni är, tack! Beträffande centrum hur gör man här? Finns det någon möjlighet att få fram något, eller har man "bränt" bort allt som går att vaska fram? Jag var klar med all exponering kl 02:00 natten mot Måndag, sedan vill man ju alltid kolla om det "blev" något, si så där 03:00 i säng för att gå upp igen 06:00 och åka till jobbet, en tuff hobby detta..
Jag drog iväg en "salva" mot M45 också innan Månen stökade till det, kan bli något faktiskt, återkommer med denna.

M.v.h

Lars-Gunnar

Return to “Bilder”