En "Gilla"-knapp på inlägg vore också bra, liknande som den som har på t.ex. Cloudy Nights och Stargazers Lounge.
Är detta något administratörerna har funderat på? Kanske för mycket jobb?

ChristerBengt wrote:Personligen hoppas jag vi slipper se denna ytliga trend på astro forum . Säger det ändå med bakgrund jag redan är moderator för en astronomi grupp Facebook. Finns redan så det räcker och blir över med gilla på twitter instagram Facebook mm .
Styrkan med ett sånt här forum är ju riktig respons med konkreta råd och tips .
Dessutom är det en intressant tråd finns ju redan en räknare på trådarna hur många som läser .
Bengt
Hej Bengt - och alla andra!Bengt wrote:Personligen hoppas jag vi slipper se denna ytliga trend på astro forum . Säger det ändå med bakgrund jag redan är moderator för en astronomi grupp Facebook. Finns redan så det räcker och blir över med gilla på twitter instagram Facebook mm .
Styrkan med ett sånt här forum är ju riktig respons med konkreta råd och tips .
Dessutom är det en intressant tråd finns ju redan en räknare på trådarna hur många som läser .
Bengt
Jo, det er et plugin til phpBB, man kan jo prøve det. Hvis det ikke er en success, er det nemt at fjerne igen.Jonas wrote:...
Systemet man har på https://www.astronet.dk/forum/" onclick="window.open(this.href);return false; fungerar alldeles utmärkt. Dessutom tror jag att detta val finns att välja i programvaran för hemsidan. Är det inte så rudibr (Rudi Rasmussen)?
...
+1stoffe wrote:Tycker denna funkar bra
Det lyder fornuftigt, først at flytte til en anden server.Miska wrote:Tack @rudibr för länken och bilden, men innan vi inför något till forumet tycker jag att vi får igång den ordentligt.
Tror en ren ominstallation till en proper server skulle lösa problemet och därefter importerar man databasen till det nya stabila.
Layouten går att flytta över utan problem. Viktigast är att allting fungerar innan vi lägger in något nytt.
Ja det fanns snack om att flytta servern till SAAFs server, men vet inte hur det kommer bli ens.rudibr wrote:Det lyder fornuftigt, først at flytte til en anden server.
Jeg anvender one.com og er rigtig godt tilfreds.