Jag använde AstroImageJ och aperture 8,14,21. När jag använder 6,12,12 då får jag mag 12.5

Jag tror att jag kollar fel. Jag har tagit fram "Apparent Magnitude" och saknar transformationen till standard? Håller på med och läser lite om det...
/Xavier
Så jag gjorde om mätning med AstroimageJ och använde de här parameter. Jag tog bort från båda en mycket svag comp stjärna också.As a part of the plate solving process all stars are measured using regular aperture photometry. The aperture is taken to be 1.2 times the average FWHM of the image, whereas the sky annulus has a radius of 2 times the aperture and a fixed width of 10 pixels.
Just det, jag blandade ihop den kolumn med den som man använder till att inkludera eller ej stjärnan i rapporten. Perfekt, nu börjar jag att känna mig redo att välja några andra stjärnor och rapportera, både till SVO och AAVSO så klartwilt wrote:
Det ser ut som att du av misstag markerat rutan i den högra kolumnen på sidan Photometry Report, en kolumn med rubriken <*. Denna använder man när man vill rapportera en negativ observation.