Bra eller dåligt?
Bra eller dåligt?
Ser detta bra ut eller dåligt? Den övre lekte jag lite med inställningarna men den undre är tagen nyss guidat i 2 timmar den översta cleara jag data och tog bild efter 15mim
NEQ6 Pro | SW Evo 72ED Doublet 420 mm /f.5.8mm | PixInsight, PS, DSS, StarTools, APT | Astronomik UHC CI
Don't tell me the sky is the limit when we have footprints on the moon !
Re: Bra eller dåligt?
Ser lite ojämt ut. Jag är ingen expert, men jag hade rätt jämna korrigeringar (kurvor) över tid igår när jag körde.
Partner i SDST i Extremadura Spanien.
Hemmavid bl.a. William Optics Zenithstar II 80mm, Celestron C9,25, ASI183MM med ZWO filter, EQ-6.
Hemmavid bl.a. William Optics Zenithstar II 80mm, Celestron C9,25, ASI183MM med ZWO filter, EQ-6.
Mm jag vet inte vad det är som påverkar det hade ej så ojämnt när jag körde igår men idag går det väldigt ojämnt men är iaf under 1" vet inte riktigt va jag ska göra har detta problemet och curvature bara får luska fram något om ingen kan hjälpa migkribba wrote:Ser lite ojämt ut. Jag är ingen expert, men jag hade rätt jämna korrigeringar (kurvor) över tid igår när jag körde.

NEQ6 Pro | SW Evo 72ED Doublet 420 mm /f.5.8mm | PixInsight, PS, DSS, StarTools, APT | Astronomik UHC CI
Re: RE: Re: Bra eller dåligt?
Gör som jag - kolla på slutresultatet och om det ser bra ut så grubblar jag inte över kurvan ;-)Starfish wrote:Mm jag vet inte vad det är som påverkar det hade ej så ojämnt när jag körde igår men idag går det väldigt ojämnt men är iaf under 1" vet inte riktigt va jag ska göra har detta problemet och curvature bara får luska fram något om ingen kan hjälpa migkribba wrote:Ser lite ojämt ut. Jag är ingen expert, men jag hade rätt jämna korrigeringar (kurvor) över tid igår när jag körde.
Min brukar vara ganska flack men det beror väl också på vilken skala man har på Y-axeln. Rms-värdet var väl ganska Ok?
Skickat från min E5823 via Tapatalk
Re: RE: Re: RE: Re: Bra eller dåligt?
Jag får väl göra det o skriva upp vilken tid jag går ut för o byta batteri då grafen blir lite schwengig hehe p.g.a min altan när jag går på denMartin F wrote:Gör som jag - kolla på slutresultatet och om det ser bra ut så grubblar jag inte över kurvan ;-)Starfish wrote:Mm jag vet inte vad det är som påverkar det hade ej så ojämnt när jag körde igår men idag går det väldigt ojämnt men är iaf under 1" vet inte riktigt va jag ska göra har detta problemet och curvature bara får luska fram något om ingen kan hjälpa migkribba wrote:Ser lite ojämt ut. Jag är ingen expert, men jag hade rätt jämna korrigeringar (kurvor) över tid igår när jag körde.
Min brukar vara ganska flack men det beror väl också på vilken skala man har på Y-axeln. Rms-värdet var väl ganska Ok?
Skickat från min E5823 via Tapatalk

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Som Martin säger, om bilderna är fina så är det ju lungt.
Partner i SDST i Extremadura Spanien.