Jag fick en liten chans att testa min C102 HD på Månen. Det blev några hyfsade bilder innan molnen invaderade himlen.
Länk till fullbild: http://www.swedbird.com/astro/fullbild.jpg
Luna Månen - Lasse Lindh
Ähh..."planeter å sånt där s**t" som någon uttryckte det...
Ärligt talat, din bild är jättefin. Det ser man speciellt om man följer länken.
Här över Kristianstad vilar en förbannelse...det var klart och fint i några timmar (med strömoln) men sedan började både dis och moln dra in...man blir trött...
Sov Gott!
Jonas

Ärligt talat, din bild är jättefin. Det ser man speciellt om man följer länken.
Här över Kristianstad vilar en förbannelse...det var klart och fint i några timmar (med strömoln) men sedan började både dis och moln dra in...man blir trött...
Sov Gott!
Jonas
Månen är väl lite som skorpor och vatten. Man tar till det när det är det enda som står till buds...
Vaknade upp nu i morse till en klarblå himmel och tänkte att... jaha, så har det varit stjärnklart hela natten. Men lyckligtvis så har det inte det, åtminstone inte här nere i sydvästa hörnet.

Vaknade upp nu i morse till en klarblå himmel och tänkte att... jaha, så har det varit stjärnklart hela natten. Men lyckligtvis så har det inte det, åtminstone inte här nere i sydvästa hörnet.
Hälsningar
Lasse
Lasse
Re: Luna Månen - Lasse Lindh
Riktigt fint tycker jag!
Bra skärpa, jag tycker att månen alltid är lika vacker. oändligt mycket att titta på i ett teleskop.
Vänligen
/Perran
Bra skärpa, jag tycker att månen alltid är lika vacker. oändligt mycket att titta på i ett teleskop.
Vänligen
/Perran