Astronomik S2, O3, L, Ha clip-in filter för montage i Canonhus. 5 clip-in till 48 adapters för montage i hjul eller strålgång Nypris 8400 kr Mitt pris 2500 kr för alla 4 filtren. SÅLT!
---------- Sky-Watcher Esprit 100 ED Super APO
TS-Optics 8" Ritchey-Chrétien Pro
ZWO ASI 294 MC Pro
ZWO ASI 120MM på QHY Mini guider
iOptron CEM40
----------
ZWO ASI 294 MC Pro
iOptron CEM40
----------
ZWO ASI 294 MC Pro
iOptron CEM40
----------
Du sänker och sänker priset på dina filter hela tiden så nu måste jag ju i varje fall fråga lite.
Du skriver att det finns en m48 adapter till, är adapter med filter i tillräckligt tunn för att monteras i ett 2" filterhjul? Vad är den effektiva bredden resp. höjden på filtren?
Smalbandiga filter är ju väldigt dyra, borde vara ett bra alternativ för de med monokroma kameror med små sensorer och har filterhjul. Ett manuellt filterhjul kostar ju inte mycket.
/Lars
Camera: Canon EOS 6D / QHY5
Mount: EQ6 / HEQ5
Telescope: TS130 APO / Pentax 645 300 mm ED IF
Samt en massa tålamod!
Ja det måste till rätt köpare för dessa grejor. Jag har kört dem I en 550D men nu börjar ögonen trilskas så jag försöker sälja det jag inte kan använda om ett år.
I kameran funkar de förstås perfekt. Jag köpte ett USB-styrt Starlight Xpress filterhjul 5 x 2 tum (m48) för att göra bytet bekvämare och det passar perfekt i detta hjul. Det hjulet är till salu I annonsen om skopet. Kostade 3700 kr nytt, mitt pris 1800 kr. Man måste förstås ha lite ringar för att få rätt backfocus också, men annars är ju 4300 kr billigt för fyra filter med motorhjul.
Adaptrarna är ca 7 mm, tjocka, går 3 mm gängor bort, så effektivt 4 mm. Bilden visar ett filter med adapter. Adaptern simulerar det säte som finns I kamerahuset. Jag säljer kameran, en moddad 550D med spänningsadapter från Astronomizer också men vill helst bli av med den ihop med tub och montering. Här; http://www.astronet.se/phpBB3/viewtopic ... t=11675%20
Christer
Christer
ZWO ASI 294 MC Pro
iOptron CEM40
----------
ZWO ASI 294 MC Pro