Natt vid Kollafjordur - Göran Strand

Bilder från galleriet
Post Reply
gost
spamtest: JA

Natt vid Kollafjordur - Göran Strand

Post by gost »

Ny bild i galleriet
Objekt: Natt vid Kollafjordur
Exponering: 30 sek. ISO 400
Fotograf: Göran Strand
Teleskop: Nikon AF-S 14-24/2,8
Kamera: Nikon D800E
Kommentar: Här kommer en bild från igår kväll som visar Kollafjordur här på Färöarna. I mitten av bilden syns en färja som ligger i hamn och lyser, antar att den är full med solförmörkelseturister som är spända av förväntan.

Just nu ser väderprognosen inte så lovande ut inför morgondagen men resan är ändå redan säkrad som ett minne för livet. Var än jag vänder blicken så förundras jag över hur makalöst vackert det är här. Defenetivt ett ställe jag kommer att återvända till någon gång.

Image
Klicka for att se stor version av bilden
Martin F

Re: Natt vid Kollafjordur - Göran Strand

Post by Martin F »

Fin bild Göran, med det varma konstgjorda ljuset som försöker tränga igenom det kompakta, kalla blå skymningsljuset.
Har du sett något norrsken på Färöarna? Förhållandena har ju varit exceptionella de senaste dagarna.
gost

Post by gost »

Jag såg lite norrsken i tisdags mellan molnen, men annars har det varit typiskt Färöiskt väder, moln.
Peter R

Re: Natt vid Kollafjordur - Göran Strand

Post by Peter R »

Just nu ser väderprognosen inte så lovande ut inför morgondagen
Jag har förstått att det ofta är molnigt på Färöarna.
Skulle du ändå lyckas få en bild under totaliteten så kan Färöarnas turistbyrå använda den med följande slogan:
"Landet där solen aldrig syns, inte ens vid klart väder" :D

Väldigt vackra färger och storslagen natur, jag hänger gärna med nästa gång du ska dit.

/*Peter R

Return to “Bilder”