Vilket påminne mig om att det är nog dags att förlänga astronet.se domänen igen

state: active
domain: astronomiguiden.se
holder: xxxasa4444-00001
admin-c: -
tech-c: -
billing-c: -
created: 2006-11-14
modified: 2013-10-10
expires: 2014-11-14
transferred: 2009-03-06
nserver: ns1.loopia.se
nserver: ns2.loopia.se
dnssec: unsigned delegation
status: ok
registrar: Loopia AB
Och, förresten, inte bara Hans återfall som variabelamatör - startpunkten för detta återfall, tror jag mig kunna säga, kan dateras relativt exakt till kvällen den 17 oktober 2008 och en observation av chi Cyg - utan denna långa tråd innehöll även information om hur inte bara Hans utan även H-G Lindberg, Thomas K., Robin och andra inte bara obsade själva utan även var med om att återuppbygga variabelverksamheten bland svenska amatörer från 2008 och framåt: rapportering via e-post för vidare befordran till AFOEV, de första idéerna och den gradvisa framväxten av det som sedan kom att bli SVO och nutida SAAF/V och så vidare. Hela den tråden var - eller är, hoppas jag - en dokumentation som bör kunna användas av framtida historiker.wilt wrote:Jag hoppas verkligen att den ansvariga för den sajten ser till att tillgängliggöra den igen - jag har, i likhet med Hans, inte helt sällan surfat in på den och läst långa trådar, både i min verksamhet som historiker och som amatörastronom. Där fanns, till exempel, en väldigt fin tråd som dokumenterade Hans återfall ner i variabelträsket.
Astronomiguiden den 10 maj
Har jobbat med förbättringar för att få upp AstronomiGuiden igen. Beslutet vilar nu på webbhotellet.