Selfie Vintergatan - Carl Frank

Bilder från galleriet
Post Reply
VigdisVZ
spamtest: JA

Selfie Vintergatan - Carl Frank

Post by VigdisVZ »

Ny bild i galleriet
Objekt: Selfie Vintergatan
Exponering: 20sek
Fotograf: Carl Frank
Teleskop: Nikon 18-55mm F/3,5
Kamera: Nikon D5100
Kommentar: Tog en "selfie" med bilen när jag åkte ut och obsade med kikaren här om natten. Blev ganska brusigt, hade kanske med facit i hand jobbat lite med lägre iso och annan bildorientering, men jag hade redan börjat frysa.

Image
Klicka for att se stor version av bilden
Carl
SW 150PDS newton, NEQ-6,Nikon D800.
Uppsala Amatörastronomer: http://uaa.saaf.se/
“If you ever start taking things too seriously, just remember that we are talking monkeys on an organic spaceship flying through the universe.” - Joe Rogan
stoffe

Re: Selfie Vintergatan - Carl Frank

Post by stoffe »

Nä men va kul! Fint att du fick med stjärnor som speglar sig i din blanka fina motorhuv oxå! Nästa gång du tar en selfie (och jag råkar vara i närheten) så får du gärna låna min 14 mm f/2,8 Samyang så samlar du in både mer ljus per tidsenhet och dessutom mer del utav himlen oxå. Kreativt och bra :good:
Kameror: Nikon D600, ZWO ASI290MM, QHY9
Newtonteleskop: ZW305 12" f/5, Cave Astrola Deluxe B 1965 8" f/8, TS Optics 8" f/4
Refraktorer: Nikon 300 mm f/2.8 + ytterligare några Nikongluggar
Bygger EQMOD-kablar på beställning.
VigdisVZ

Re: Selfie Vintergatan - Carl Frank

Post by VigdisVZ »

stoffe wrote:Nä men va kul! Fint att du fick med stjärnor som speglar sig i din blanka fina motorhuv oxå! Nästa gång du tar en selfie (och jag råkar vara i närheten) så får du gärna låna min 14 mm f/2,8 Samyang så samlar du in både mer ljus per tidsenhet och dessutom mer del utav himlen oxå. Kreativt och bra :good:
Jag tänkte att jag skulle försöka få en liknande bild med sommarbilen innan hon vinterlagars inför nästa vinter, varför inte i Vänge? ;)
Carl
SW 150PDS newton, NEQ-6,Nikon D800.
Uppsala Amatörastronomer: http://uaa.saaf.se/
“If you ever start taking things too seriously, just remember that we are talking monkeys on an organic spaceship flying through the universe.” - Joe Rogan

Return to “Bilder”