Månen - Peter Rosén

Bilder från galleriet
Post Reply
Galleri

Månen - Peter Rosén

Post by Galleri »

Ny bild i galleriet
Objekt: Månen
Exponering:
Fotograf: Peter Rosén
Kommentar: Nu har jag gjort en betydligt nogrannare mosaik av en bild som jag laddade upp för ett tag sedan. Mitt original är på c:a 70 Mb och uppvisar naturligtvis betydligt mera detaljer än i denna nerskalade version.
Fotograferad mellan kl.23:30 till 00:17
276 bilder på mellan 0,5 till 0,25 sek som först är stackade och skärpta till 20 grundbilder som sedan läggs ihop i mosaiken.

/*Peter R

Image
Klicka for att se stor version av bilden
skafar65

Re: Månen - Peter Rosén

Post by skafar65 »

Helt fantastiskt magnifik! Finns nog inte mer att säga? Kan tänka mig orginalet uppblåst på en helväggs plansch!

Mvh //Micke
Robert
Site Admin
spamtest: JA

Post by Robert »

Kanonfin bild och jättebra skärpa. Du har verkligen lyckatsb ra med att sammanfoga de olika delarna. Jag ser inga antydningar till skarvar.
Peter R

Post by Peter R »

Tack för era positiva omdömmen :D :D :D
Det är så mycket jobb nerlagt så i framtiden kommer jag troligtvis bara att göra en till mastodont-mosaik och det är om jag får till andra halvan. I övrigt kommer jag att begränsa mig till mindre antal bilder på hela månen eller mindre områden i hög upplösning. Annars finns det en stor risk att jag kroknar. Men varje gång jag har gjort en mosaik har jag förfinat metoden så själva stitchningen gick betydligt lättare denna gången.

/*Peter R

Return to “Bilder”