Anslagstavla för nordiskt astrofoto

Allmän diskussion om astronomi och amatörastronomi.
Bengt

Re: Anslagstavla för nordiskt astrofoto

Post by Bengt »

Nu har vi varit i gång i några månader och det poppa snabbt in 50 medlemmar från och runt norden. Glädjande nog har blivit en hel del fina publiceringar från dess medlemmar som väljer andra ställen lägga ut än via astronet och som man missat annars

Efter publicerat en rad bilder där under våren har jag kommit fram till denna publicerings formen passar mig bättre av olika skäl.
Jag har därför bestämt mig för att det blir bara via denna sida som allt jag plåtar kommer publiceras framöver.

Jag vill understryka det inte handlar om missnöje mot någon här eller astronet i egentlig mening att jag nu tagit detta beslut..
Ett av de stora skälen jag nu bestämt mig är jag tröttnat se mina bilder skickas vidare via astronet på ställen jag inte vill ha dessa utan hänvisning till vare sig fotograf eller hemsida. Nu har jag full koll på vilka som ser mina bilder samt alla bilder ligger på min egen domän hyperlänkade. Face book är ju inte lika anonym på gott och ont som många forum. Dessutom passar det bättre för några av mina närmaste vänner se och följa vad som händer i mitt obs.

Medlemskap krävs fortfarande.
Init4theimaging
spamtest: JA

Post by Init4theimaging »

Hej Bengt.
Tråkigt att höra för min del. Då missar jag nya alster, såvida du inte fortsätter lägga upp dina bilder på astropixlar vill säga ;)

Mvh,
Daniel
bjorne
spamtest: JA

Post by bjorne »

Jag fattar ändå inte meningen med det.
Men om du nu vill ha kontroll över dina bilder skall du nog inte "hyperlänka" dom till din website.
Då skall de ligga på Facebooks servrar , då kan du ev. ha "kontroll" eftersom det kräver medlemsskap och inloggning.
Astronomy? Impossible to understand and madness to investigate.
— Sophocles, c. 420 BCE