Objekt: Orion
Exponering:
Fotograf: Mikael Skafar
Kommentar: Hej
Tänkte jag skulle berätta om en märklig händelse som utspelade sig i tisdags kväll i Hyllinge nere i Skåne. Under dagen så var allt som vanligt, snålblåst, regnskurar och 8 grader varmt. Alltså en helt normal vinterdag år 2007!
Framåt kvällen så hände det däremot något underligt. På något sätt så öppnade sig himmelen och man såg (vad som jag uppfattade) rätt ut i rymden. Jag har i och för sig hört talas om det fenomenet av äldre personer, men jag kan inte komma ihåg att jag sett det själv.
Himlen var alldeles svart! Inte mjölkvit som vanligt. Mot denna svarta bakgrund syntes oändligt många små vackra ljuspunkter. Vissa av dessa tycktes bilda mönster som jag tyckte mig kunna fantisera ihop till olika vardags objekt, bland annat en stor och en liten vagn och något som såg ut som en krigare! Ja jag vet att det låter snurrigt men för att ni ska tro mig så bifogar jag lite bilder.
På bilderna syns även ett annat fenomen. Man kunde klart och tydligt se skillnad på den svarta bakgrunden beroende på vilket håll man kikade åt. Det verkade som att det närliggande köpcentret med MAXI och Citygross hade någon inverkan på detta! Jag gissar på att dom glömt släcka ljuset på området och att detta ljus sprider sig upp i himmelen. Detta ska jag ta upp med dom då jag tycker att det är lite synd om detta fenomen skulle hända igen. Tyckte det störde helhetsintrycket på något sätt!
Skulle vara kul och höra om någon annan också sett vad jag såg. Var det någon som tog bilder? Lägg gärna upp dom här.
Mvh //Micke

Klicka for att se stor version av bilden