Komet Komet McNaught - Peter Rosén

Bilder från galleriet
Post Reply
Galleri

Komet Komet McNaught - Peter Rosén

Post by Galleri »

Ny bild i galleriet
Objekt: Komet Komet McNaught
Exponering:
Fotograf: Peter Rosén
Kommentar: Så äntligen fick jag se McNaught som var väl synlig lite innan kl. 14 då dessa bilder är tagna. Närheten till solen och troliga iskristaller i de höga molnen gav upphov till ett fantastiskt färgskådespel. Senare kunde jag följa kometen ända tills den försvann bakom hustaken. Nu har jag 800 högupplösta bilder som jag tänker sätta ihop till filmsekvenser.

Image
Klicka for att se stor version av bilden
skafar65

Post by skafar65 »

Hej Peter

Fin bild på kometen, ännu bättre bild på molnen! Den nedersta är ju magnifik. Kanske något som man borde fotografera oftare! Moln är det ju gott om :) Och om man tänker efter så är det ju ofta det vi fotograferar ute i rymden också, gasmoln!

//Micke som nu gett upp om att få se kometen :cry:
Peter R

Post by Peter R »

Tack Micke.
Du har fortfarande en teoretisk chans att se den idag, 9° över horizonten kl. 12:40 samt imorgon, 5° men naturligtvis kräver det att vädret är bra, att stormen har lagt sig plus att du kan ta ledigt från jobbet. Om du trotts allt lyckas se den så skulle jag också passa på att köpa en skraplott :wink:
Peter R

Post by Peter R »

Nu har Aftonbladet lagt upp en av mina komet bilder på deras nätupplaga:
http://www.aftonbladet.se

/*Peter R
Robert
Site Admin
spamtest: JA

Post by Robert »

Jag såg att den var med i nät upplagan. Kul att du fick med den där så man kan läsa nått kul istället för bara elände.

Kul komponering av dina 3 bilder och roliga moln med.

Return to “Bilder”