Källa: http://rymdturism.se/content/view/507/72/Nu är det inte en fråga OM Spaceport Sweden ska bli en världsledande rymdhamn med rymdresor för privatpersoner utan NÄR. Det säger Spaceport Swedens VD Karin Nilsdotter efter avtalet med Inlandsinnovation som säkrar medel till nya satsningar på bolaget, både när det gäller själva besöksverksamheten och kommersialiseringen och produktutvecklingen av rymdresor.
Spaceport Sweden blir verklighet!
Spaceport Sweden blir verklighet!
Det har varit tal om Virgin Galactics "eventuella" satsningar i Kiruna med rymdturism med många frågetecken ett tag nu nen nu är det klart att det blir av! Helt fantastiskt enligt mig.
/ Mikko*
* GSO Dobsonian 200E
* Meade 10x50 kikare
* Canon EOS 1000D
* GSO Dobsonian 200E
* Meade 10x50 kikare
* Canon EOS 1000D
Re: Spaceport Sweden blir verklighet!
Fan trot, liknar mer en lekstuga baserad på bidrags utnyttjande.
h-g
h-g
-
- spamtest: JA
Vill vi verkligen ha rymdturism? Givetvis på så sätt att japaner och andra åker till Kiruna för att kolla norrsken. Men rymdturism på det sätt som det här tycks vara fråga om? Att några äventyrslystna multimiljonärer så småningom ska ges möjlighet till en snabb tripp från Kiruna till högt över jordytan - och att statliga pengar ska subventionera detta.
Nä tacka vet jag satsningar som kommer fler till godo, antingen inom eller utom astronomi eller rymdvetenskap.
M v h
Hans Bengtsson
Nä tacka vet jag satsningar som kommer fler till godo, antingen inom eller utom astronomi eller rymdvetenskap.
M v h
Hans Bengtsson
http://expeditiontvapunktnoll.se/det-st ... aventyret/
Renata Chlumska har bokat en resa, dock inte från Kiruna.
Sen gällande "multimiljonärer" så är det ju så till en början, sen kommer väl priserna förhoppningsvis dala till en "normal" nivå.
Renata Chlumska har bokat en resa, dock inte från Kiruna.
Sen gällande "multimiljonärer" så är det ju så till en början, sen kommer väl priserna förhoppningsvis dala till en "normal" nivå.
/ Mikko*
* GSO Dobsonian 200E
* Meade 10x50 kikare
* Canon EOS 1000D
* GSO Dobsonian 200E
* Meade 10x50 kikare
* Canon EOS 1000D
/ Mikko*
* GSO Dobsonian 200E
* Meade 10x50 kikare
* Canon EOS 1000D