Objekt: ic 1318 Fjärilnebulosan
Exponering: 30 (6 x 5min)
Fotograf: P-M Hedén
Kommentar: Fjärilnebulosan med dess omgivning.

Klicka for att se stor version av bilden
Bengt wrote:Ser ut som du hittat fokus bättre. Blir avundsjuk på dina objektiv tänk om man hade haft sånt synfält ibalnd
Som sagt annars ser det bra ut grattis!
Liten undran :roll:
Börjar tro det är Roberts fel att vi haft en så disig höst . Verkar som de är värst i Göteborgstrakterna också. Robert är det inte dax att skicka tillbaks den där nybörjar monteringen så kan kan exponera lite längre ?
![]()
Bengt
skafar65 wrote:Hej Perran
Otroligt fin bild. Läckert med den där "lilla" nebulosan nere i bilden. Ser ut som en hjärnaAtt du bara har haft 30minuter expo verkar otroligt!
Ha det gott! //Micke
Jag förnekar alla kopplingar mellan väder och mitt inköpBengt skrev:
Börjar tro det är Roberts fel att vi haft en så disig höst . Verkar som de är värst i Göteborgstrakterna också. Robert är det inte dax att skicka tillbaks den där nybörjar monteringen så kan kan exponera lite längre ?
Robert wrote:Väldigt vacker svartvit bild.
Svart vita h-alpha bilder har sin speciellt tjusning och du har med ditt stora synfält fångat nebulosan mycket fint. Denna gången med bra fokus med
Jag förnekar alla kopplingar mellan väder och mitt inköpBengt skrev: