Förvirrande Peter

Bilder från galleriet
Post Reply
Morgan
spamtest: JA

Förvirrande Peter

Post by Morgan »

Jag blev lite fundersam när jag såg den här bilden på spaceweather.com med tanke på att den var tagen av Peter R...
http://www.spaceweather.com/submissions ... 922159.jpg
Tydligen finns det två Peter Rosén som gillar astrofoto :D

//Morgan
// Morgan
Robert
Site Admin

Re: Förvirrande Peter

Post by Robert »

:shock: Det var förvirrande kan jag hålla med om.....
Hans Bengtsson

Post by Hans Bengtsson »

Abisko-Peter-Rosén, professionell fotograf känd bl.a. för sina norrskensbilder, vållade viss förvirring även hos mig när jag för första gången (det var några år sedan) insåg att han inte var identisk med "vår" Peter Rosén som astrofotograferar från Stockholm ... man kan förutse extrem förväxlingsrisk under det kommande solfläcksmaximet.

mvh
Hans Bengtsson
Peter R

Post by Peter R »

Jag har känt till min namne i några år och han är som Hans säger en duktig Norrlands fotograf som främst är känd för Norrsken- och naturbilder från Lappland.
Av de över 200 bilder som jag har lagt upp på Astronet sedan snart 5 år är det säkert bara en handfull som inte är fotograferade från min takterrass mitt inifrån Stockholm.
Som ni själva märker har det inte behövt bli så mycket förvirring och jag har bara fått ett enda mail under alla år som kom till fel adress.
Tummregeln är att ser ni en grantopp mot en grön himmel så är det säkert Abisko-Peter, ser ni ett kyrktorn med röd himmel då är det troligtvis jag :D

/*Peter R

Return to “Bilder”