Astronomisk time-out

Allmän diskussion om astronomi och amatörastronomi.
Post Reply
User avatar
skafar65
Posts: 1120
Joined: 2005-12-08 08:52:03
Location: Valleberga
Contact:

Astronomisk time-out

Post by skafar65 »

Hej på er

Inte för att det kanske berör så många men kanske mest för att komma ifrån funderingar på vart jag blev av så vill jag bara meddela att jag från och med nu tar en Astronomisk time-out på obestämd framtid. Som vissa av er vet så har jag ju haft en "del" problem med min nya Vixen montering och som det ser ut nu så lär jag inte få tillbaka den inom överskådlig framtid. Samtidigt med detta meddelande så vill jag passa på och skriva av mig när det gäller Vixens kundbemötande och kommunikation. Den är rent, helt och hållet usel! Har försökt att föra en vänlig och kontinuerlig Mail växling med dom. Tyvärr så är den mono betingad! Dom svarar helt enkelt inte! Ett enkelt sätt att kringgå besvärliga frågor! Något som jag absolut inte uppskattar men som tyvärr verkar vara ett vanligt "knep" från leverantörer!

Så detta inklusive stundande flytt gör att jag förmodligen inte kommer att kunna utöva min hobby på ett konstruktivt och trevligt sätt under oöverskådlig framtid. Jag har helt tappat gnistan och som det ser ut nu så blir det svårt för mig att hitta tråden igen. Utan observatorium, tillbaka på ruta ett och med ett avslut som känns som ett hån kommer det bli svårt att få kraft till att bygga upp något nytt. Känns ju samtidigt för jäkligt då det ju var en av anledningarna till att vi flyttade.

Jag väljer också att hålla mig utanför diskussionsgrupperna under denna tid då jag tycker det är allt för jobbigt att bli påmind av vad man missar.

Jag tackar för denna tid och hoppas på att vi ses någon gång då jag är "på benen igen"

Mvh //Micke
stolpskott
Posts: 51
Joined: 2006-07-28 22:49:33

Post by stolpskott »

Skittråkigt att höra att det gått så långt.
Jag har svårt att begripa hur man kan skita i en kund på det viset. För det är det intrycket jag får att man har gjort.
Inte nog med att du inte uppdaterats på status i ärendet, man har alltså inte svarat på förfrågningar.
Dåligt.

Och med tanke på hur utdraget ärendet blivit. Borde ha dykt upp en utbytesmontering vid det här laget eftersom den du skickat in lider av sådana brister att det behövs sådan tid att åtgärda. De kan ju knappast hänvisa till semestertider nu.

Nå jag hoppas att monteringen dyker upp så småning om, gärna innan nyår, tillsammans med en acceptabel förklaring på kommunikationsbristen. Nån form av kompensation vore inte heller för mycket begärt. Men det är förstås min åsikt.
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Post by Robert »

Hoppas du kommer på benen snart igen. Och lycka till med flytten. Ser fram emot att komma och besöka nya stället någon gång.

Return to “Allmänt”