22 årig Auschentoschan.
Den var fantastisk när den var 22, och den var fortfarande fantastisk när den var 34...
Jag tycker egentligen inte så mycket om Auschentoschan, den 12 eller 15 åriga, men denna 22 åriga fining var något alldeles extra. 1600:- i en rökig 12 m^2 liten butik i Edinbourgh blev den godaste investering jag någonsin gjort.
Whiskeytips för oss astronomiälskare
-
- spamtest: JA
Re: Whiskeytips för oss astronomiälskare
Ardbeg Uigeadail är som att sitta i en nedbrunnen tjärfabrik och käka en tjärad ekaLazze wrote:Mmmmm... där kom min favvo med.... Lagavulin... som att sätta tänderna i en tjärad eka som legat inbäddad i tång något år eller två.... Avnjuts i mycket små portioner, men så god så god.
/Lazze

Ja, enda chansen att få se några stjärnor och planeter nuförtiden är väl att ta sig ett par glas av den ädla drycken
Denna tråd verkar i alla fall vara den mest populära just nu.

Denna tråd verkar i alla fall vara den mest populära just nu.
Astronomy? Impossible to understand and madness to investigate.
— Sophocles, c. 420 BCE
— Sophocles, c. 420 BCE
Nu står det en flaska Ardbeg Galileo på mitt skrivbord
Kanske blir liftoff ikväll.

Kanske blir liftoff ikväll.
Härligt Robert! Jag tog min andra åktur igår kväll och den var ännu godare då.
Har bara luktat på den och det luktar lovande. Ser fram emot åkturen ikväll. Tack för tipset Göran.
Det här var ju precis det man tänkte sig när man gick med i ett astronomiforum, att
det slutar med att man går och köper en flaska whisky ;-)
Den här var verkligen ingen mjäkig läskeblask, med några få droppar vatten i blev det här BRA!
När jag stolt visade den för sonen slutade det med ett litet föredrag om de gallileiska månarna och
experimentet på iss. Så lite astronomi vart det.
det slutar med att man går och köper en flaska whisky ;-)
Den här var verkligen ingen mjäkig läskeblask, med några få droppar vatten i blev det här BRA!
När jag stolt visade den för sonen slutade det med ett litet föredrag om de gallileiska månarna och
experimentet på iss. Så lite astronomi vart det.
Fick tag i en tillslut!
Är inte mycket för jätterökiga whiskys så denna var precis lagom (kan va pga överton av vin?)
Smakraket!
Är inte mycket för jätterökiga whiskys så denna var precis lagom (kan va pga överton av vin?)
Smakraket!
Mvh Per
The universe seems neither benign nor hostile, merely indifferent. - Carl Sagan
The universe seems neither benign nor hostile, merely indifferent. - Carl Sagan