[SÅLD] 2" 2X Barlow, Binoviewers mm

Här kan registrerade medlemmar annonsera sina prylar till salu. OBS! Endast som har med astronomi att göra.
Post Reply
bordsvatten
Posts: 51
Joined: 2011-04-09 17:30:05
spamtest: JA

[SÅLD] 2" 2X Barlow, Binoviewers mm

Post by bordsvatten »

Har nu sålt mitt teleskop så jag har lite grejer att sälja eftersom jag inte har nån användning för det.

En 2 tums Barlowlins Revelation Astro ED 2X fully multicoated ink 2" till 1.25" adapter. Vad jag kan minnas har jag aldrig använt den. Levereras komplett i ask. Säljes för 350kr

Binoviewers William Optics inklusive 2 st 20mm ultra wide multi coated okular. Ni som inte provat Binoviewers vet inte vad ni missar, Orionnebulosan eller Ringnebulosan genom denna är något otroligt fantastiskt. Eller varför inte månen och dess kratrar och skuggor i en 3D känsla.. Magiskt..
Är denna men med annorlunda okular och inte 1.6x barlow.. https://www.rothervalleyoptics.co.uk/wi ... ckage.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Säljes i ask för 1400kr.

(Att tänka på med Binoviewers kan vara att vi vissa teleskop kan det vara svårt att nå fokus och vad det verkar mest på Newton teleskop? men kan ha fel där..
Jag fick dra ihop min trusstub på mitt 16 tums skywatcher en bit (där fanns ett läge lite längre in) för att få fokus och då med en Barlow 2X om jag minns rätt.. Bör också fungera med fokalreducerare men det låter jag nån mer kunnig uttala sig om då..)

Säljer även 2 st adapters för att montera Systemkameran på teleskopet för primärfokus., den ena med 2 tums fattning och den andra med 1.25 tum.. Passar bl.a Canon 450D och 80D. (dom jag provat själv)

Säljes för 100kr styck..

Allt kan skickas mot frakt.

/Jimmy
ofranzen
Posts: 45
Joined: 2018-09-20 14:11:14
spamtest: JA

Re: 2" 2X Barlow, Binoviewers och 2 st Canon Kameraadapters.

Post by ofranzen »

Var finns grejerna?

/Ola
bordsvatten
Posts: 51
Joined: 2011-04-09 17:30:05
spamtest: JA

Re: 2" 2X Barlow, Binoviewers och 2 st Canon Kameraadapters.

Post by bordsvatten »

ofranzen wrote:Var finns grejerna?

/Ola
Finns i Tvååker, strax söder om Varberg men kan tas med till Ullared dagtid vardagar om man har planerad shoppingtur till Gekås. :)
ofranzen
Posts: 45
Joined: 2018-09-20 14:11:14
spamtest: JA

Re: 2" 2X Barlow, Binoviewers och 2 st Canon Kameraadapters.

Post by ofranzen »

Tack. Blev lite sugen på binon. Man får ju kompensera molnen genom att köpa mer grejer. Tror du den går som "skicka lätt", eller vad gissar du att frakten landar på?

/Ola
markan
Posts: 12
Joined: 2020-01-23 09:38:46
spamtest: JA

Re: 2" 2X Barlow, Binoviewers och 2 st Canon Kameraadapters.

Post by markan »

Se dina meddelanden.
Med vänlig hälsning Jan
bordsvatten
Posts: 51
Joined: 2011-04-09 17:30:05
spamtest: JA

Re: 2" 2X Barlow, Binoviewers och 2 st Canon Kameraadapters.

Post by bordsvatten »

ofranzen wrote:Tack. Blev lite sugen på binon. Man får ju kompensera molnen genom att köpa mer grejer. Tror du den går som "skicka lätt", eller vad gissar du att frakten landar på?

/Ola
Den går som "skicka lätt" 2 kg då den inte kommer under 1 kg. Verkar kosta 95kr.
bordsvatten
Posts: 51
Joined: 2011-04-09 17:30:05
spamtest: JA

Re: 2" 2X Barlow, Binoviewers och 2 st Canon Kameraadapters.

Post by bordsvatten »

markan wrote:Se dina meddelanden.
Med vänlig hälsning Jan
Har inget meddelande?
ofranzen
Posts: 45
Joined: 2018-09-20 14:11:14
spamtest: JA

Re: 2" 2X Barlow, Binoviewers och 2 st Canon Kameraadapters.

Post by ofranzen »

bordsvatten wrote:Har inget meddelande?
Meddelanden här fungerar tyvärr bristfälligt.
ofranzen
Posts: 45
Joined: 2018-09-20 14:11:14
spamtest: JA

Re: 2" 2X Barlow, Binoviewers och 2 st Canon Kameraadapters.

Post by ofranzen »

bordsvatten wrote:Den går som "skicka lätt" 2 kg då den inte kommer under 1 kg. Verkar kosta 95kr.
Tack då ska jag fundera på saken. Det är ju tusan att kul grejer dyker upp när man inte alls tänkt handla :D
markan
Posts: 12
Joined: 2020-01-23 09:38:46
spamtest: JA

Re: 2" 2X Barlow, Binoviewers och 2 st Canon Kameraadapters.

Post by markan »

Ok, Jag köper din Binoviewers William Optics inklusive 2 st 20mm ultra wide multi coated okular och din
2 tums Barlowlins Revelation Astro ED 2X fully multicoated ink 2" till 1.25" adapter. Men barlowen bara om den är till binoviewern.
Med vänlig hälsning Jan
Tuxen
Posts: 1
Joined: 2020-01-24 09:13:37
spamtest: JA

Re: 2" 2X Barlow, Binoviewers och 2 st Canon Kameraadapters.

Post by Tuxen »

Den Barlow tager jeg gerne hvis den tilgængelig

tuxen@nordfiber.dk
markan
Posts: 12
Joined: 2020-01-23 09:38:46
spamtest: JA

Re: 2" 2X Barlow, Binoviewers och 2 st Canon Kameraadapters.

Post by markan »

Om du sålt sakerna så meddela detta. Om du inte vill sälja så meddela detta eller ge ett svar hur du vill ha det.
bordsvatten
Posts: 51
Joined: 2011-04-09 17:30:05
spamtest: JA

Re: 2" 2X Barlow, Binoviewers och 2 st Canon Kameraadapters.

Post by bordsvatten »

markan wrote:Om du sålt sakerna så meddela detta. Om du inte vill sälja så meddela detta eller ge ett svar hur du vill ha det.
Såldes igår men har haft lite att stå i så har inte hunnit kolla här..
ofranzen
Posts: 45
Joined: 2018-09-20 14:11:14
spamtest: JA

Re: [SÅLD] 2" 2X Barlow, Binoviewers mm

Post by ofranzen »

Är kameraadaptrarna också sålda?

/Ola

Return to “Säljes”