Tex, ZWO ASI's kameror kan man ju köpa med en adapter som passar canons kameraoptik. Eftersom jag idag har alla grejer för att få till fokus, flattener osv till båda mina teleskop och allt fungerar bra med min Canon DSLR, om jag då skaffar en adapter med Canonbajonett och ser till att avståndet mellan den och sensorn på astrokameran blir lika stort som till sensorn på DSLR kameran med tex en hållare för ett filter samt distanser så borde väll allt fungera utan problem även med den?
Skulle vara en smidig lösning med canon adaptern dels när man byter mellan teleskopen. Äntligen fått till allt med fokus, OAG osv med dom grejerna jag har samt att jag skulle ju få möjligheten att använda mina 1,4X samt 2,0X konverters jag redan har till min Canon.. Även kunna använda samma filter till båda teleskopen utan att bråka för mycket

Även om det kanske inte skulle vara den mest logiska lösningen tror ni det skulle funka? Skulle bli väldigt smidigt att använda och bytet av kamera skulle ju oxå bli enklare.