Minas de la Jose Vintergatan - Jörgen Tannerstedt

Bilder från galleriet
Post Reply
User avatar
Tannerswe
Posts: 498
Joined: 2013-04-22 05:06:46
spamtest: JA
Location: Kalmar
Contact:

Minas de la Jose Vintergatan - Jörgen Tannerstedt

Post by Tannerswe »

Ny bild i galleriet
Objekt: Minas de San Jose Vintergatan
Exponering: 5*6s, ISO 8000, f2.2
Fotograf: Jörgen Tannerstedt
Teleskop: Samyang 35mm AF f1.4
Kamera: Sony a7 III
Kommentar: För oss som springer omkring med kameran i handen om natten är Minas de San Jose ett måste besök på Teneriffa. Iofs är det väldigt vacker dagtid med för alla andra :P

Här ligger pimpersten utspridda över km stora områden och bildar ett väldigt speciellt landskap som inte liknar något annat på ön. Det i kombination med stora lavastensformationer gör att man ser både den ena och andra figuren där i mörkret.

Image
Klicka for att se stor version av bilden
Camera: QHY 183C/Sony a7III/Sony a7RII Baader mod/Canon EOS 6D Baader mod/Canon 600D Baader mod
Mount: NEQ6 Pro + Rowan belt mod + EQ6 wedge + Polemaster, SAM - Star Adventure Mini
Telescope: RC6

https://www.facebook.com/tannerstedtphoto
User avatar
Starfish
Posts: 680
Joined: 2012-11-19 19:49:49
spamtest: JA

Re: Minas de la Jose Vintergatan - Jörgen Tannerstedt

Post by Starfish »

Grymt vacker bild, älskar dina förgrunder, dom är så skarpa o fina :) himmelen ser bra ut också måste se grymmt ut att se det med sina egna ögon alltså vintergalaxens kärna jag har ju klass 1 himmel hos föräldrarna där min utrustning står men kan inte se kärnan där, bara i Kroatien :)
NEQ6 Pro | SW Evo 72ED Doublet 420 mm /f.5.8mm | PixInsight, PS, DSS, StarTools, APT | Astronomik UHC CI

Don't tell me the sky is the limit when we have footprints on the moon !
User avatar
Tannerswe
Posts: 498
Joined: 2013-04-22 05:06:46
spamtest: JA
Location: Kalmar
Contact:

Re: Minas de la Jose Vintergatan - Jörgen Tannerstedt

Post by Tannerswe »

Tack så mycket Starfish! Ja den höga höjden gör ditt till för att få en fantastisk upplevelse för ögat med.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Camera: QHY 183C/Sony a7III/Sony a7RII Baader mod/Canon EOS 6D Baader mod/Canon 600D Baader mod
Mount: NEQ6 Pro + Rowan belt mod + EQ6 wedge + Polemaster, SAM - Star Adventure Mini
Telescope: RC6

https://www.facebook.com/tannerstedtphoto

Return to “Bilder”