Jag har testat med att köra den på både ett litet blybatteri på 12v/4.5 Ah samt direkt på bilens 85Ah-batteri. Med samma resultat.
Men kör jag monteringen hemma med med 230v som körs genom en vanlig AC/DC transformator på 12v/3ampere så går monteringen felfritt, både med Goto-funktion och sleeving på högsta hastighet. (med all utrustning på och allt i balans). Så jag testade att köra monteringen på mitt lilla blybatteri på 12v/4.5Ah som jag kopplade in på en inverter (billig Biltema-spänningsomvandlare) som omvandlar 12DC till 230VAC/150watt. Kopplar då in omvandlaren till samma ac/dc 12v-transformator och slår på strömmen. Allt fungerar lika felfritt som när jag kör direkt genom väggutaget.
Kan det vara växellådan i monteringen som är för tight i kuggarna? Har läst lite flyktigt om att för hårt spända drev kan orsaka ojämn gång. Men tycker ändå det är skumt att monteringen går felfritt om jag låter en inverter omvandla batterispänningen till 230v? För i slutändan så är det ju ändå ac/dc transformator på 12v/3ampere som matar inspänningen till monteringen...

Blybatteriet är nyladdat och ger enligt min multimeter 13.2 volt. Handkontrollens status säger att aktuell spänning från batteriet är 12.1 V och 12.3 V när transformatorn är inkopplad direkt på 230v-nätspänning.