Borg triplet 76mm f/5 säljes

Här kan registrerade medlemmar annonsera sina prylar till salu. OBS! Endast som har med astronomi att göra.
Jonas
Posts: 1891
Joined: 2005-12-06 12:13:45
spamtest: JA

Re: Borg triplet 76mm f/5 säljes

Post by Jonas »

Tompa wrote:Grattis Jonas, den är din :D

Med vänlig hälsning,
Tomas W
Man tackar Tomas!

Jag mailar dig för att komma överens om hur vi gör upp affären. Jag använder mailadressen du angivit i forumet.

Bästa Hälsningar

Jonas
Under Vintergatans sken rullar dyngbaggen rakt
Jonas
Posts: 1891
Joined: 2005-12-06 12:13:45
spamtest: JA

Re: Borg triplet 76mm f/5 säljes

Post by Jonas »

Bengt wrote:Grattis Jonas !

Ibland undrar jag om du kommer öppna teleskop museum i framtiden :-)
Tack Bengt,

Hehe, ja du Bengt. Det kanske blir ett så småningom men jag funderar så smått på att börja sälja ut en del av de teleskop jag har samlat på mig. Nu när du skapat FB-sidan, känns det som ett bra komplement till Astronet.

Hälsningar

Jonas
Under Vintergatans sken rullar dyngbaggen rakt
Starsoft
Posts: 1501
Joined: 2007-09-20 14:21:00
Location: Gävle
Contact:

Re: Borg triplet 76mm f/5 säljes

Post by Starsoft »

Hej Jonas och grattis till köpet

Vi har ju gjort affärer tidigare så vi kanske ska köra samma upplägg denna gång som med 300D kameran? Din adress för att skicka tuben skulle jag behöva uppdatering på om vi ska göra på det sättet.

Jag är hur som helst är jag bortrest till 8/1 så inget kan ske före det, hoppas det går bra.

Anders
Observatorium v2.0: http://www.hemlin.se/astroweb
User avatar
Bengt
Posts: 2627
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Re: Borg triplet 76mm f/5 säljes

Post by Bengt »

Jonas wrote:
Bengt wrote:Grattis Jonas !

Ibland undrar jag om du kommer öppna teleskop museum i framtiden :-)
Tack Bengt,

Hehe, ja du Bengt. Det kanske blir ett så småningom men jag funderar så smått på att börja sälja ut en del av de teleskop jag har samlat på mig. Nu när du skapat FB-sidan, känns det som ett bra komplement till Astronet.

Hälsningar

Jonas
Kul du gillar sidan. Ja den kan säkert hjälpa till få fler köpa begagnade astroprylar till bra pris . Jag har en känsla av att det finns ganska många på mina båda forum är personer som normalt inte vistas här . Flera verkar vara på väg in i hobbyn . Forum kommer fortsatt tror jag vara en bra plats lägga ut till salu på . Nackdelen är att annonser drunknar i allt annat flöde snabbt på huvudsidan vilket det inte gör på en ren sälj och köp sida för optik mm.

Bengt
Jonas
Posts: 1891
Joined: 2005-12-06 12:13:45
spamtest: JA

Re: Borg triplet 76mm f/5 säljes

Post by Jonas »

Jonas wrote:
Tompa wrote:Grattis Jonas, den är din :D

Med vänlig hälsning,
Tomas W
Man tackar Tomas!

Jag mailar dig för att komma överens om hur vi gör upp affären. Jag använder mailadressen du angivit i forumet.

Bästa Hälsningar

Jonas
Nu blev det jäkligt fel! Blandade ihop dig med Anders!
Ursäkta!

/Jonas
Under Vintergatans sken rullar dyngbaggen rakt
Jonas
Posts: 1891
Joined: 2005-12-06 12:13:45
spamtest: JA

Re: Borg triplet 76mm f/5 säljes

Post by Jonas »

Starsoft wrote:Hej Jonas och grattis till köpet

Vi har ju gjort affärer tidigare så vi kanske ska köra samma upplägg denna gång som med 300D kameran? Din adress för att skicka tuben skulle jag behöva uppdatering på om vi ska göra på det sättet.

Jag är hur som helst är jag bortrest till 8/1 så inget kan ske före det, hoppas det går bra.

Anders
Hej Anders,

Tack för det!

Visst kan vi göra som du föreslår. Jag har nyss sänt dig ett E-mail på adressen du uppger här på forumet. Mailet innehåller min adress och telefonnummer.

Jag har inga problem med att vänta. Du nämnde att du ska neråt Malmö i Februari. Kanske vi kan få till det så att vi träffas härnere någonstans?

Bästa Hälsningar

Jonas
Under Vintergatans sken rullar dyngbaggen rakt
Dmitri
Posts: 22
Joined: 2008-04-19 12:23:46

Re: Borg triplet 76mm f/5 säljes

Post by Dmitri »

Bengt wrote:Vem är den där Dmitri som Mattias nämner?
Bengt
Vem är det som söker mig? :)

Dmitri