Webbkamera problem

Tex Digital-, web, video-kameror och analog filmkamera.
Lars L
Posts: 335
Joined: 2011-01-31 00:54:02
spamtest: JA

Re: Webbkamera problem

Post by Lars L »

Vem, var, när, säger det? Generellt säger man så JA, men kan garantera dig att du tar bättre bilder med Qcam 5, än med Next Image. Next Image rankades sist i en jämförelse av kameror på Sky & Night. Skulle du tröttna är Qcam lättsåld och den är flitigt använd som guidekamera. Lite längre startsträcka kanske.

http://qhyccd.com

registrera logga in använd avancerad sök på kameran Qcam 5 bland astrobilderna.

Mvh :green: Lars L
Advertise
Posts: 127
Joined: 2011-07-28 10:11:55
spamtest: JA

Re: Webbkamera problem

Post by Advertise »

Nej läste det när jag snurrade runt på 100 olika sidor
när jag letade efter någon som sålde Philips ToUcam eller Logitechs QuickCam.
Kanske mest gällde Webbkameror...
Sen antar att jag snöade in mig en del på NexImage med tanke på att den är samma som ToUcam i en ny förpackning. :)

Jag ser definitivt en stor fördel med kamera som med lätthet kan användas som guidekamera när/om man byter upp sej lite.
Att den dessutom inte kostar så mycket mer gör den ännu mer intressant helt klart.
Oortcloud
Posts: 234
Joined: 2011-03-14 14:11:33
spamtest: JA
Location: Örebro

Re: Webbkamera problem

Post by Oortcloud »

Advertise wrote:Nej läste det när jag snurrade runt på 100 olika sidor
när jag letade efter någon som sålde Philips ToUcam eller Logitechs QuickCam.
Kanske mest gällde Webbkameror...
Sen antar att jag snöade in mig en del på NexImage med tanke på att den är samma som ToUcam i en ny förpackning. :)

Jag ser definitivt en stor fördel med kamera som med lätthet kan användas som guidekamera när/om man byter upp sej lite.
Att den dessutom inte kostar så mycket mer gör den ännu mer intressant helt klart.
Vill bara tipsa dig om någon av dessa, om du nu tänker köpa någon kamera. viewtopic.php?f=32&t=5768.
Färg kameran som säljs är samma som jag har. Mono kameran är säkert lite bättre men då krävs det lite mer investeringar med filter etc.
Ett filter till en webkamera, som Lars länkade till, är inte fel det heller. Filtret kan du ha kvar om du byter upp dig.

Martin