Astronet + SAAF

Allmänna diskussioner om SAAF.
Post Reply
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Astronet + SAAF

Post by Robert »

Jag har pratat en hel del med Johan Warell på SAAF och vi kommer samarbeta mycket mer. VI börjar i mindre skala och utvecklar det mer med tiden är tanken.

Det första som kommer märkas här att vi gör lite fler kategorier i forumet för SAAF och SAAF sektioner.
Hans Bengtsson
Posts: 5571
Joined: 2011-03-04 18:19:54
spamtest: JA

Re: Astronet + SAAF

Post by Hans Bengtsson »

Det låter kanonbra, tycker jag, och känns som en helt naturlig utveckling.

Jag tror förresten också att en hel del av det material som har getts (och kommer att ges) på Astronet skulle kunna ligga som underlag för artiklar eller notiser i Telescopium. Något att tänka på för oss alla (inklusive mig själv).

mvh
Hans Bengtsson
User avatar
Bengt
Posts: 2627
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Re: Astronet + SAAF

Post by Bengt »

Tycker det är roligt astronet och SAAF växer ihop. Tror det är positivt för hela amatörastronomin genren inklusive astrofoto.
SAAF kunde ju bidraga med att lägga ut en blänkare för astronet på deras facebook sida.
Sökte för skojs skull på ordet astronet på facebook. Dök upp en hel hög men inget som likna reklam för denna plats. :)


Bengt
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Astronet + SAAF

Post by Robert »

Samarbetet med SAAF tar sakta form.

Tanken är att Astronets forum blir SAA'F's officiella forum. Vi har skapat en forumkategori till varje SAAF sektion med.

Astronet och SAAF kommer ha olika startsidor men dela mycket data. Planen är att dela forum wiki databaser mm. Nu ligger vi på 2 olika servrar men i framtiden kommer vi troligen dela server.

Läs mer här om lite ideer: http://www.saaf.se/astronet.php
Hans Bengtsson
Posts: 5571
Joined: 2011-03-04 18:19:54
spamtest: JA

Re: Astronet + SAAF

Post by Hans Bengtsson »

Extremt bra.

mvh
Hans Bengtsson

Return to “SAAF - Allmänt”