Ärligt talat är jag ganska okunnig vad gäller olika filformat. Vad jag gör är, först behandla FITS i Nebulosity. Sedan sparar jag filerna som 16 bit tiff för vidare behandling i PS. Slutligen sparar jag dem som JPEG för att kunna skicka dem till forumet. Finns det något smartare arbetsflöde? Jag tänkte titta lite på Pixelinsight verkar vara många som rekommenderar den.
Nej, då tror jag att du har gjort allting rätt
Men bilden som du har laddat upp är gif, som är ett 8-bitars indexerat färgformat (max 256 färger) mot jpeg som är 24 bitars RGB-format (16,7 miljoner färger).
Du kanske har använt Photoshops "Spara för web" och har glömt att ställa om till jpeg. Jag tror att fabriksinställningen är Gif.
Men det är en parentes, jag ville bara kolla att du inte jobbade i det väldigt begränsande formatet och därför fick lägre dynamik, men så var alltså inte fallet.
/*Peter R
Tillägg:
På min bildinfo står det att det är en jpg fil, tills jag klickar för fullt format då visar den samma bild i samma storlek men i gifformat, i vilket format är den uppladdad?
Bilden som man laddar upp är alltid fullformatsbilden. Den mindre är en jpeg-bild som Astronet tillverkar.