ny medlem som försöker att lägga upp bilder

Bilder från galleriet
Post Reply
User avatar
Frost
Posts: 239
Joined: 2013-05-22 21:15:08
spamtest: JA

ny medlem som försöker att lägga upp bilder

Post by Frost »

tjanare ny här och jag tänkte ladda upp alla mina bästa bilder så att ni kan få kritisera dom, men systemet för att lägga upp bilder var lite komplicerat, så gör jag rätt när jag laddar upp alla bilder till galleriet som jag registrerar mig på, och sedan länkar därifrån hit,
Telescope, MN 190
mount, EQ6 pro
Camera, Nikon D5100
guiding camera, Qcam 5
guiding scope, Skywatcher ST80
Terje
Posts: 525
Joined: 2005-12-08 18:38:52
Location: Alingsås

Re: ny medlem som försöker att lägga upp bilder

Post by Terje »

När du laddat upp en bild kommer det normalt (tror det går att välja men är default) att skapas en tråd i forumet i vilken bilden automatiskt länkas in i.
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: ny medlem som försöker att lägga upp bilder

Post by Robert »

Tryck på knappen lägg till i galleriet så blir den synlig för andra och öven en tråd i forumet skapas.
User avatar
Frost
Posts: 239
Joined: 2013-05-22 21:15:08
spamtest: JA

Re: ny medlem som försöker att lägga upp bilder

Post by Frost »

tack för svaren då vet jag :good: , men nu när tråden är onödig ska jag säga till admin att tråden kan raderas eller är det bara att låta tråden vara?
Telescope, MN 190
mount, EQ6 pro
Camera, Nikon D5100
guiding camera, Qcam 5
guiding scope, Skywatcher ST80
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: ny medlem som försöker att lägga upp bilder

Post by Robert »

Låter tråden vara. Då kan eventuellt andra hitta detta om de söker och få hjälp av denna tråden.
User avatar
Frost
Posts: 239
Joined: 2013-05-22 21:15:08
spamtest: JA

Re: ny medlem som försöker att lägga upp bilder

Post by Frost »

ok jag har stött på ett litet problem, varje gång jag lägger upp en bild i galleriet så skapas ett forum för den bilden, det är ungefär 17 bilder och jag tänkte att jag skulle posta alla bilder på en tråd, jag kan bara radera trådarna när dom skapas men det känns lite onödigt att hela tiden gå tillbaka och radera trådar så finns det någonstans man kan ändra det? tack för all hjälp :)
Telescope, MN 190
mount, EQ6 pro
Camera, Nikon D5100
guiding camera, Qcam 5
guiding scope, Skywatcher ST80
Hans Bengtsson
Posts: 5571
Joined: 2011-03-04 18:19:54
spamtest: JA

Re: ny medlem som försöker att lägga upp bilder

Post by Hans Bengtsson »

Hej!

I all hast, tills Robert hunnit ge ett svar:

Lägg inte upp alla 17 bilderna på en gång, så att 17 bilder från andra fotografer kastas ut från förstasidan. Det skulle inte bli populärt. Välj förslagsvis ut dem som du tycker är allra bäst, och lägg in bilderna lite då och då.

mvh
Hans Bengtsson
User avatar
Frost
Posts: 239
Joined: 2013-05-22 21:15:08
spamtest: JA

Re: ny medlem som försöker att lägga upp bilder

Post by Frost »

Hans Bengtsson wrote:Hej!

I all hast, tills Robert hunnit ge ett svar:

Lägg inte upp alla 17 bilderna på en gång, så att 17 bilder från andra fotografer kastas ut från förstasidan. Det skulle inte bli populärt. Välj förslagsvis ut dem som du tycker är allra bäst, och lägg in bilderna lite då och då.

mvh
Hans Bengtsson
när du säger på förstasidan menar du då i bildgalleri och nya bilder, för där så kan jag inte ta bort bilderna, eller om det går så skulle det vara bra för det är det som jag var rädd för att alla bilder jag lägger upp flyttar ner alla dom andra, jag får experimentera lite med det där för att se om jag kan lägga upp bilderna till mitt galleri och inte spamma nya bilder fliken.
Telescope, MN 190
mount, EQ6 pro
Camera, Nikon D5100
guiding camera, Qcam 5
guiding scope, Skywatcher ST80
Hans Bengtsson
Posts: 5571
Joined: 2011-03-04 18:19:54
spamtest: JA

Re: ny medlem som försöker att lägga upp bilder

Post by Hans Bengtsson »

Hej!

Robert får svara på detta, avvakta till dess. Jag tänkte bara påpeka att det inte vore så bra med 17 bilder av samme fotograf överst på förstasidan. Men det har kanske aldrig heller varit någon risk för detta.

För övrigt tycker jag det är jättebra om de ofta mycket avancerade bilderna blandas upp med lite enklare bilder, på så sätt vågar alla lägga in sina alster på Astronet - och det är ju meningen!

mvh
Hans Bengtsson
User avatar
Frost
Posts: 239
Joined: 2013-05-22 21:15:08
spamtest: JA

Re: ny medlem som försöker att lägga upp bilder

Post by Frost »

ok jag har ingen brådska att lägga upp bilderna ändå ;)
Telescope, MN 190
mount, EQ6 pro
Camera, Nikon D5100
guiding camera, Qcam 5
guiding scope, Skywatcher ST80
Corpze
Posts: 1012
Joined: 2012-03-01 04:00:53
spamtest: JA
Location: Arvika

Re: ny medlem som försöker att lägga upp bilder

Post by Corpze »

Jag tror att det går att lägga in sina egna bilder utan att visa dem på förstasidan, rätta mig om jag har fel, men trycker man inte på "lägg till i galleriet" så hamnar de inte på förstasidan?
TS N-AG10
Celestron C9.25" XLT
Meade 102mm APO
Astro Systeme Austria (ASA) DDM85
NEQ6 Pro Synscan
Atik 460 EX
SX Filterwheel LRGB Ha O3 S2

http://www.facebook.com/exophotograph" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Frost
Posts: 239
Joined: 2013-05-22 21:15:08
spamtest: JA

Re: ny medlem som försöker att lägga upp bilder

Post by Frost »

Corpze wrote:Jag tror att det går att lägga in sina egna bilder utan att visa dem på förstasidan, rätta mig om jag har fel, men trycker man inte på "lägg till i galleriet" så hamnar de inte på förstasidan?
jodå det går att lägga upp sina bilder utan att de hamnar på förstasidan men då så kan man inte länka bilderna till en tråd utan man kan bara editera informationen om bilderna då, man måste lägga upp bilderna till galleriet och det är så som bilden visas i fliken nya bilder vilket är vad jag vill undvika
Telescope, MN 190
mount, EQ6 pro
Camera, Nikon D5100
guiding camera, Qcam 5
guiding scope, Skywatcher ST80

Return to “Bilder”