NGC2238 m.fl Rosette- till konnebulosan - Martin Fransson

Bilder från galleriet
Martin F
Posts: 1812
Joined: 2013-11-06 12:16:53
spamtest: JA

Re: NGC2238 m.fl Rosette- till konnebulosan - Martin Fransson

Post by Martin F »

MartinS wrote:Riktigt snyggt! Det lönar sig att inte ge upp. 8) Vad har du använt för gain på din kameran?
Jag kör aldrig annat än unity gain. Orkar inte hålla på att labba med sånt och ha olika bibliotek med darks etc.
Martin F
Posts: 1812
Joined: 2013-11-06 12:16:53
spamtest: JA

Re: NGC2238 m.fl Rosette- till konnebulosan - Martin Fransson

Post by Martin F »

Tannerswe wrote:Kul att se din utveckling på de senaste bilderna. Otroligt läckert och helt i min smak. Hatten av!
Tack Jörgen!
Jag har på gång en LRGBHaO3-version också :) Första halvan är klar, väntar bara på lite klart väder.
timokarhula
Posts: 1786
Joined: 2006-11-09 07:56:28

Re: NGC2238 m.fl Rosette- till konnebulosan - Martin Fransson

Post by timokarhula »

Jag tror att det här är det finaste panoramafotot av nebulosorna öster om Orion (Monoceros) som jag sett någonsin! Jag blev helt paff när jag såg skalan, från Rosetta till Conus + mycket mer. Häftigt att se det som man sett visuellt (svagt) under perfekta himlar blir så här framträdande rött. Full poäng, Martin.

/Timo K
Martin F
Posts: 1812
Joined: 2013-11-06 12:16:53
spamtest: JA

Re: RE: Re: NGC2238 m.fl Rosette- till konnebulosan - Martin Fransson

Post by Martin F »

timokarhula wrote:Jag tror att det här är det finaste panoramafotot av nebulosorna öster om Orion (Monoceros) som jag sett någonsin! Jag blev helt paff när jag såg skalan, från Rosetta till Conus + mycket mer. Häftigt att se det som man sett visuellt (svagt) under perfekta himlar blir så här framträdande rött. Full poäng, Martin.

/Timo K
Tack så mycket Timo, roligt att höra! :)

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
bjorsa
Posts: 356
Joined: 2013-11-10 10:48:57
spamtest: JA

Re: NGC2238 m.fl Rosette- till konnebulosan - Martin Fransson

Post by bjorsa »

Imponerande bara instämma i övriga kommentarer en inspirerande kalasbild :good:
mvh/bjorsa