Okular, kollimeringsinstrument och annat smått och gott

Här kan registrerade medlemmar skriva om vad dom söker. OBS! Endast som har med astronomi att göra.
Post Reply
gigaklatch
Posts: 52
Joined: 2021-03-02 12:17:26
spamtest: JA

Okular, kollimeringsinstrument och annat smått och gott

Post by gigaklatch »

Hej,

är helt ny med denna hobby och har precis införskaffat ett 8 tums teleskop(skyliner 200p). Det jag nu funderar på är om någon har olika passande tillbehör liggande som de vill bli av med. Jag tänker då olika okular, kollimator(cheshire, laserkollimator etc), och övriga nyttiga och/eller roliga tillbehör. Jag letar kanske inte efter de dyraste och finaste varianterna, men ändå sådant som är ett par snäpp upp i jämförelse instegsnivån. Bor utanför Linköping, har möjlighet att hämta om saker finns i närheten, annars står jag givetvis för frakt.

Med vänliga hälsningar
Simon
jorand
Posts: 165
Joined: 2010-01-14 08:20:18
spamtest: JA
Location: Norrköping

Re: Köper: okular, kollimeringsinstrument och annat smått och gott

Post by jorand »

Hej Simon,
Jag har ett antal okular, barlowlinser och kolminerings utrustning både i 1 1/4 och 2 utförande som jag inte längre använder då jag nu har koncentrerat mig till ett märke. Om du fortfarande är intresserad så skicka mig ett meddelande så ska du få en lista av mig. Jag bor i Norrköping.
Hälsningar Jörgen
magnuslar
Posts: 699
Joined: 2014-12-22 10:41:51
spamtest: JA

Re: Köper: okular, kollimeringsinstrument och annat smått och gott

Post by magnuslar »

Hej!

2"-barlow, tex, något av intresse? Jag har också för många okluar, maila mig om du vill ha detaljer. magnus@vista.se

Magnus
gigaklatch
Posts: 52
Joined: 2021-03-02 12:17:26
spamtest: JA

Re: Köper: okular, kollimeringsinstrument och annat smått och gott

Post by gigaklatch »

jorand wrote:Hej Simon,
Jag har ett antal okular, barlowlinser och kolminerings utrustning både i 1 1/4 och 2 utförande som jag inte längre använder då jag nu har koncentrerat mig till ett märke. Om du fortfarande är intresserad så skicka mig ett meddelande så ska du få en lista av mig. Jag bor i Norrköping.
Hälsningar Jörgen
Hej Jörgen,
är osäker på om mitt PM kom iväg, ligger i utkorgen, slår ej om till skickat. I fall att det inte har fungerat så ber jag dig höra av dig till min mejl: ********(redigering: dold mailadress)

Return to “Köpes”