Eq6r pro

Här kan registrerade medlemmar skriva om vad dom söker. OBS! Endast som har med astronomi att göra.
Post Reply
User avatar
Blåfiskmås
Posts: 11
Joined: 2019-08-21 19:25:22
spamtest: JA

Eq6r pro

Post by Blåfiskmås »

Söker en eq6r pro som är hyfsat ny och fungerar bra.

Har ni någon ni funderar på att sälja så hör av er, jag tittar just nu bara runt om det finns några att köpa.

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
User avatar
Miska
Posts: 706
Joined: 2015-10-14 02:28:10
spamtest: JA

Re: Eq6r pro sökes

Post by Miska »

Blir nästan billigare att beställa från FLO än att köpa nåt beg i Sverige.

Just saying
Nikon Z6 | Player One Astronomy Neptune-M | iOptron GEM28 | Lunt LS50THa | WO RedCat 51 | Skywatcher Skymax 102 OTA
User avatar
Blåfiskmås
Posts: 11
Joined: 2019-08-21 19:25:22
spamtest: JA

Re: RE: Re: Eq6r pro sökes

Post by Blåfiskmås »

Miska wrote:Blir nästan billigare att beställa från FLO än att köpa nåt beg i Sverige.

Just saying
Okej jag brukar köpa allt därifrån ändå, men menar du att de är bättre att köpa helt nytt än beg från Sverige?

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
User avatar
Miska
Posts: 706
Joined: 2015-10-14 02:28:10
spamtest: JA

Re: RE: Re: Eq6r pro sökes

Post by Miska »

Blåfiskmås wrote:Okej jag brukar köpa allt därifrån ändå, men menar du att de är bättre att köpa helt nytt än beg från Sverige?
Ja, vore det inte bättre med garanti på prylarna än 0 garanti utifall det händer något?

Har du problem med monteringen kontaktar du både Optical Vision och FLO så får du hjälp. :)
Nikon Z6 | Player One Astronomy Neptune-M | iOptron GEM28 | Lunt LS50THa | WO RedCat 51 | Skywatcher Skymax 102 OTA
hellbom
Posts: 166
Joined: 2020-04-04 16:24:06
spamtest: JA
Location: Uppsala

Re: Eq6r pro sökes

Post by hellbom »

FLO ? Vad är det för butik? Utomlands? :)
SKYWATCHER EVOSTAR-80ED DS-PRO, SKYWATCHER SKYMAX-127 Canon 1000D Canon 100D Canon R
martinl
Posts: 57
Joined: 2017-01-11 16:25:02
spamtest: JA

Re: Eq6r pro sökes

Post by martinl »

FLO = First Light Optics:
https://www.firstlightoptics.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bra priser, bra service. Möjligen kan Brexit ställa till det om man behöver garantireparationer.
User avatar
Miska
Posts: 706
Joined: 2015-10-14 02:28:10
spamtest: JA

Re: Eq6r pro sökes

Post by Miska »

martinl wrote:Möjligen kan Brexit ställa till det om man behöver garantireparationer.
Det är det som Storbritannien och EU försöker undvika, att det blir tull åter igen som det var innan EU. Tull skulle lamslå Storbritannien helt i Europa då ingen europé skulle köpa därifrån längre.
Nikon Z6 | Player One Astronomy Neptune-M | iOptron GEM28 | Lunt LS50THa | WO RedCat 51 | Skywatcher Skymax 102 OTA
martinl
Posts: 57
Joined: 2017-01-11 16:25:02
spamtest: JA

Re: Eq6r pro sökes

Post by martinl »

Miska wrote:
martinl wrote:Möjligen kan Brexit ställa till det om man behöver garantireparationer.
Det är det som Storbritannien och EU försöker undvika, att det blir tull åter igen som det var innan EU. Tull skulle lamslå Storbritannien helt i Europa då ingen europé skulle köpa därifrån längre.
En helt korrekt och rationell kommentar ur ett ekonomiskt/politiskt perspektiv - om Brexit berodde på ekonomisk/politiska omständigheter och inte på populistisk nationalism och post-imperiell psykos.

För att återgå till ursprungsfrågan så skulle jag hellre köpa något nytt från Storbritannien med (någon form av) garanti än begagnat från Sverige utan garanti, om priset vore liknande.

Return to “Köpes”