Vårens variabelmöte i Göteborg

Studier av variabler, metoder och fotometri.
Post Reply
Hans Bengtsson
Posts: 5571
Joined: 2011-03-04 18:19:54
spamtest: JA

Vårens variabelmöte i Göteborg

Post by Hans Bengtsson »

Nu är det hög tid att börja fundera på vårens variabelmöte på Slottsskogsobservatoriet i Göteborg, därför startar jag denna tråd.

Än så länge är inget bestämt, såvitt jag känner till, så det är fritt fram med synpunkter och önskemål.

Vi kan nog utgå från platsen (Slottsskogen) och att veckodagarna bör vara lördag-söndag. Det känns väl lämpligt att mötet anordnas någon gång mellan mitten av april och slutet av maj?

För min egen del går alla sådana veckoslut bra, med undantag för 3-4 maj. Jag överlåter gärna fixandet av arrangemanget åt någon annan (kan nog istället ta mera ansvar för träffen 2015!). Vi får också kolla så att Christian Vestergaard eller Katja Lindblom eller någon annan med observatorienyckel kan ställa upp.

m v h
Hans Bengtsson
Tompa
Posts: 1444
Joined: 2010-08-25 15:34:01
spamtest: JA
Location: Borlänge
Contact:

Re: Vårens variabelmöte i Göteborg

Post by Tompa »

Bra initiativ, Hans!
Jag föreslår helgen 16-18 maj. I och för sig är det Göteborgsvarvet den helgen, så det är säkert omöjligt att hitta boende. Men man kanske kan tänka sig att det går att sova i Slottskogsobservatoriets lokaler, om vi inte blir så många tillresande?

Mvh,
Tomas Wikander
-----------------------------------------------------------------
Bildblogg: http://ienannandelavrymden.wordpress.com
-----------------------------------------------------------------
Hans Bengtsson
Posts: 5571
Joined: 2011-03-04 18:19:54
spamtest: JA

Re: Vårens variabelmöte i Göteborg

Post by Hans Bengtsson »

Göteborgsvarvet tänkte jag inte på ... hmmm, som du skriver går det säkert inte att hitta lediga hotell då. Problem nog också med kommunikationer och lediga bord på restauranger. Det handlar om 64 000 anmälda löpare som alla ska samlas i Slottsskogen plus alla påhejare, mycket folk blir det. Så jag vet inte om just det veckoslutet är det bästa. Men för solvisningar för allmänheten borde det, vid soligt väder, vara perfekt.

M v h
Hans Bengtsson
Tompa
Posts: 1444
Joined: 2010-08-25 15:34:01
spamtest: JA
Location: Borlänge
Contact:

Re: Vårens variabelmöte i Göteborg

Post by Tompa »

Nu får vi snart döpa om tråden till "Sommarens variabelmöte i Göteborg" eller "Höstens...".

Vad tror ni, går det att klämma in ett möte under sommaren, eller ska vi avvakta till augusti-september?

Mvh,
Tomas W
-----------------------------------------------------------------
Bildblogg: http://ienannandelavrymden.wordpress.com
-----------------------------------------------------------------

Return to “Variabla stjärnor”