Katastrof i helgen!

Allmän diskussion om teleskop.
Post Reply
User avatar
skafar65
Posts: 1120
Joined: 2005-12-08 08:52:03
Location: Valleberga
Contact:

Katastrof i helgen!

Post by skafar65 »

Hej

Mitt kära teleskop har blivit korrupt! Vid uppdatering av mjukvara så kraschade något. Efter det så är displayen död och jag står helt handfallen över vad jag ska göra. Till råga på allt så brände jag en säkring efter upprepade omstarter. Efter nedmontering av teleskop (som innebar att jag fick en repa i mina nya byxor) och en massa skruvande på alla små luckor ivrigt letandes efter en säkring så visade det sig att det var säkringen på transformatorn (lätt åtkomlig på golvet) som var sönder!

Skruvade ihop allt igen och lyfte upp teleskopet (med följd av ett litet ryggskott) så kunde jag bara konstatera att handkontrollen är död! Allt som händer är att den piper till i starten och sen fylls den översta raden på med små fyrkanter. Läste någonstans att man ska trycka på nian tre gånger vid uppstart för att komma in i ett safe mode, men det fungerar inte…

Och vet ni vad det värsta är? Vädret kommer att bli fint denna vecka och jag har inget teleskop!

Är det någon som har något tipps till mig om vad jag ska göra så snälla, hör av er! Om det är någon som bor i närheten av Hyllingetrakten och som har en Autostar2 så skulle jag vara hemskt tacksam om man skulle få plugga in den och se om den fungerar. Då kan man konstatera att det är den det är fel på. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro.

Ledsen //Micke
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Post by Robert »

Hoppas du får igång det snart igen och då utan astronomiska kostnader.

Fast det här kommer säkert betyda att det blir ovanligt klart i bveckan kombinerat med att hyllinges köpcentrum blir strömlöst. :D
alex
Posts: 20
Joined: 2006-02-27 19:54:24
Location: stokholm
Contact:

Re: Katastrof i helgen!

Post by alex »

Oj vilken dåligt dag du hade!

hoppas på att du fixar teleskopen. Prova ringa till den företag som tillvärkar den typ av teleskop.
hoppas på att det löser sig. :D

Return to “Teleskop allmänt”