Bra eller dåligt?

Utrustning och metoder.
Post Reply
User avatar
Starfish
Posts: 680
Joined: 2012-11-19 19:49:49
spamtest: JA

Bra eller dåligt?

Post by Starfish »

Ser detta bra ut eller dåligt? Den övre lekte jag lite med inställningarna men den undre är tagen nyss guidat i 2 timmar den översta cleara jag data och tog bild efter 15mim
Attachments
20181127_191100.jpg
Screenshot_20181127-200948_TeamViewer.jpg
NEQ6 Pro | SW Evo 72ED Doublet 420 mm /f.5.8mm | PixInsight, PS, DSS, StarTools, APT | Astronomik UHC CI

Don't tell me the sky is the limit when we have footprints on the moon !
User avatar
kribba
Posts: 1348
Joined: 2017-02-10 13:07:50
spamtest: JA

Re: Bra eller dåligt?

Post by kribba »

Ser lite ojämt ut. Jag är ingen expert, men jag hade rätt jämna korrigeringar (kurvor) över tid igår när jag körde.
Partner i SDST i Extremadura Spanien.
Hemmavid bl.a. William Optics Zenithstar II 80mm, Celestron C9,25, ASI183MM med ZWO filter, EQ-6.
User avatar
Starfish
Posts: 680
Joined: 2012-11-19 19:49:49
spamtest: JA

Re: Bra eller dåligt?

Post by Starfish »

kribba wrote:Ser lite ojämt ut. Jag är ingen expert, men jag hade rätt jämna korrigeringar (kurvor) över tid igår när jag körde.
Mm jag vet inte vad det är som påverkar det hade ej så ojämnt när jag körde igår men idag går det väldigt ojämnt men är iaf under 1" vet inte riktigt va jag ska göra har detta problemet och curvature bara får luska fram något om ingen kan hjälpa mig :)
NEQ6 Pro | SW Evo 72ED Doublet 420 mm /f.5.8mm | PixInsight, PS, DSS, StarTools, APT | Astronomik UHC CI

Don't tell me the sky is the limit when we have footprints on the moon !
Martin F
Posts: 1812
Joined: 2013-11-06 12:16:53
spamtest: JA

Re: RE: Re: Bra eller dåligt?

Post by Martin F »

Starfish wrote:
kribba wrote:Ser lite ojämt ut. Jag är ingen expert, men jag hade rätt jämna korrigeringar (kurvor) över tid igår när jag körde.
Mm jag vet inte vad det är som påverkar det hade ej så ojämnt när jag körde igår men idag går det väldigt ojämnt men är iaf under 1" vet inte riktigt va jag ska göra har detta problemet och curvature bara får luska fram något om ingen kan hjälpa mig :)
Gör som jag - kolla på slutresultatet och om det ser bra ut så grubblar jag inte över kurvan ;-)

Min brukar vara ganska flack men det beror väl också på vilken skala man har på Y-axeln. Rms-värdet var väl ganska Ok?

Skickat från min E5823 via Tapatalk
User avatar
Starfish
Posts: 680
Joined: 2012-11-19 19:49:49
spamtest: JA

Re: RE: Re: RE: Re: Bra eller dåligt?

Post by Starfish »

Martin F wrote:
Starfish wrote:
kribba wrote:Ser lite ojämt ut. Jag är ingen expert, men jag hade rätt jämna korrigeringar (kurvor) över tid igår när jag körde.
Mm jag vet inte vad det är som påverkar det hade ej så ojämnt när jag körde igår men idag går det väldigt ojämnt men är iaf under 1" vet inte riktigt va jag ska göra har detta problemet och curvature bara får luska fram något om ingen kan hjälpa mig :)
Gör som jag - kolla på slutresultatet och om det ser bra ut så grubblar jag inte över kurvan ;-)

Min brukar vara ganska flack men det beror väl också på vilken skala man har på Y-axeln. Rms-värdet var väl ganska Ok?

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Jag får väl göra det o skriva upp vilken tid jag går ut för o byta batteri då grafen blir lite schwengig hehe p.g.a min altan när jag går på den :)

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
NEQ6 Pro | SW Evo 72ED Doublet 420 mm /f.5.8mm | PixInsight, PS, DSS, StarTools, APT | Astronomik UHC CI

Don't tell me the sky is the limit when we have footprints on the moon !
User avatar
kribba
Posts: 1348
Joined: 2017-02-10 13:07:50
spamtest: JA

Re: Bra eller dåligt?

Post by kribba »

Som Martin säger, om bilderna är fina så är det ju lungt.
Partner i SDST i Extremadura Spanien.
Hemmavid bl.a. William Optics Zenithstar II 80mm, Celestron C9,25, ASI183MM med ZWO filter, EQ-6.