Något är fel, eller?

Allmän diskussion om A.O, synpunkter, ideér och förbättringar.
Post Reply
User avatar
skafar65
Posts: 1120
Joined: 2005-12-08 08:52:03
Location: Valleberga
Contact:

Något är fel, eller?

Post by skafar65 »

Hej

Är det inte något som är fel eller något som inte är som det var innan på forumet? Jag skulle vilja kommentera bilder, bla. Starsofts fina bild på M3 men hur gör man? Innan var det en länk under bilden som det stod diskutera bilden i forumet, eller var det inte så? Nu kan man bara kika på den, sen hittar jag inte den i forumet? Är jag helt fel ute?

Sen undrar jag om Robert verkligen är så aktiv som det ser ut? Alla inlägg ser ut till att vara skapade av Robert.

Besserwisser//Micke :D
Starsoft
Posts: 1501
Joined: 2007-09-20 14:21:00
Location: Gävle
Contact:

Re: Något är fel, eller?

Post by Starsoft »

Nog var det lite bättre när det dök upp en tråd automatiskt. Jag har försökt att skaffa lite kunskap och skriva lite text om varje objekt jag fotograferar, den texten tänkte jag lägga in i bildtråden. Nu när tråden inte dyker upp vet jag inte riktigt hur jag ska göra, för M3 startade jag en ny tråd, men om "maskinisten" startar en bildtråd manuellt så blir det två bildtrådar...
Observatorium v2.0: http://www.hemlin.se/astroweb
Terje
Posts: 525
Joined: 2005-12-08 18:38:52
Location: Alingsås

Re: Något är fel, eller?

Post by Terje »

Har varit lite strul med kopplingen mellan galleriet och forumet efter uppgraderingen till en ny forum version för ett tag sedan och robert har inte orkat/haft tid att fixa till det än så det postar automatiskt, men dethär blir nog ytterligare bra motivation för honom att kika på det igen :)
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Något är fel, eller?

Post by Robert »

Jo det är lite fel :) och när jag bytte forum ändrades mycket. Jag har skrivit om det mesta nu som krävs men har några få saker kvar att klura ut vilket borde bli ganska snart.
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Något är fel, eller?

Post by Robert »

Argh.... Jag har säkert missat nån liten detalj :(

Får bara konstiga felmedelande då jag försöker skapa en postning utifrån..
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Något är fel, eller?

Post by Robert »

Äntligen lite genombrott...

Nu kan jag posta ett meddelande men lite fel på användarrättigheter på det postade brevet.. Hoppas jag kan läsa resten imorgon :)
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Något är fel, eller?

Post by Robert »

Äntligen har jag fått allt att fungera som jag vill mellan galleriet och forumet så nu postas det in rätt automatiskt utan att jag behöver godkänna inläggen och rätta åäö som var konstiga.

Return to “Allmänt”