Astronet i turbo

Allmän diskussion om A.O, synpunkter, ideér och förbättringar.
Post Reply
User avatar
gost
Posts: 609
Joined: 2011-08-31 17:50:40
spamtest: JA
Location: Frösön
Contact:

Astronet i turbo

Post by gost »

Kul att det blivit så mycket aktivitet har på forumet, allt fler som skriver allt tätare och bilder rasar in. För mig är det i sig inspirerande.
User avatar
Bengt
Posts: 2627
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Re: Astronet i turbo

Post by Bengt »

Räknar till 49 nebulosa bilder och 18 galax bilder + 10 under stjärnhopar och dylikt + en massa bilder under solen måne och planeter.Många av dessa sistnämda med bättre kvalite än vi sett någonsin. Sen ligger där en hel hop bilder under övrigt Alla dessa bilder i astronet galleriet sen denna säsongen börja i hösten 2010

Astrofotografering verkar gå på turbo helt klart . Ändå vet jag några av astrorävarna har lite tekniska problem just nu.
Så många olika personer med astro fotografering har jag nog aldrig sett sen jag börja med foto.Kul om det är så hobbyn växer.
Snart så många vi kan ha ett astrofoto konvent :D

Bengt
User avatar
gost
Posts: 609
Joined: 2011-08-31 17:50:40
spamtest: JA
Location: Frösön
Contact:

Re: Astronet i turbo

Post by gost »

Ja en forumsträff vore kul, kanske något att planera till hösten. Astronet starparty :)
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Astronet i turbo

Post by Robert »

Det har verkligen trillat in mycket från många olika sista tiden. Förut var vi en liten skara som höll på med Astrofotografering men man märker att det växer hela tiden vilket är trevligt.

Jag har funderat på någon träff någon gång i framtiden. VOre trevligt om man kunde få till en AStronomifoto / bildbehandlingsträff i framtiden.
User avatar
MikkoK
Posts: 297
Joined: 2005-12-12 07:44:30
Location: Hillerstorp

Re: Astronet i turbo

Post by MikkoK »

Astronet för mig är ett tillhåll av erfarna astronomifotografer och folk med oerhört mycket kunskap och det är en sida jag besöker varje dag! :)
Kan det också vara så att den ökade trafiken beror på att AstronomiGuiden ligger nere?
/ Mikko*

* GSO Dobsonian 200E
* Meade 10x50 kikare
* Canon EOS 1000D
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2983
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Astronet i turbo

Post by Robert »

Jag har märkt lite ökad trafik (10-20%) och fler nyregistreringar sedan AG gick ner.
Att antalet bilder som läggas in i galleriet har ökat beror med storsta sannolik inte på det utan att det är många som har varit produktiva.
User avatar
Timo
Posts: 1114
Joined: 2005-12-10 00:08:59
Location: Immeln

Re: Astronet i turbo

Post by Timo »

Astronomiguiden, vad är det för något :D
Timo
Everything has beauty,but not everyone sees it. Confucius

Return to “Allmänt”