Man kanske skulle meddelat grannarna....

Allmän diskussion om A.O, synpunkter, ideér och förbättringar.
Post Reply
Morgan
Posts: 249
Joined: 2009-09-13 19:56:54
spamtest: JA
Location: Stockholm

Man kanske skulle meddelat grannarna....

Post by Morgan »

I går kväll/natt var det ännu en fin kväll för en nattligt observation.
Självklart kunde jag inte hålla mig inne, så jag riggade upp min kamera och dator på allmänningen, strax utanför min tomt. Då jag provade lite olika exponeringar så satt jag ner på stolen och under tiden provade min ny införskaffade kikare.

Då jag var klar, så plockade jag ihop mitt pick o pack och gick in. 10 minuter senare ringer det på telefonen! Jag svor för mig själv vem f**n det kunde vara som ringer så sent och väcker barnen.
Det visade sig att det var en av mina grannar som halvt hysteriskt berättade att han hade sett 3 personer utanför min tomt som stod och spanade in på vårt hus och drack öl.

Jag försökte lugna honom med att det troligtvis var mig han hade sett utanför tomten och de tre personerna måste ha varit jag, min stol samt kamera/kamerastativet han hade sett. Det där med öl drickandet måste ha varit min nya kikare som jag provade. Grannen var helt säker på att han sett 3 personer, så det var bara att masa sig ut med ficklampa för att kolla och självklart såg jag inget heller.

Till råga på allt så hade grannen ringt till Polisen som en kvart senare sprang omkring utanför tomten med ficklampa och jagade bovar.

Jag ides inte gå ut ännu en gång och förklara för poliserna att jag tidigare hade varit ute, för i och för sig så kunde det ha varit någon annan grannen hade sett(även fast jag inte tror det).

Nästa gång kanske man skulle prata med grannarna innan man går ut eller behöver man det då man är på sin egen tomt?... Kanske bäst ändå för att slippa allt stoj för trots allt så ska man vara glad att man har uppmärksamma grannar även fast fantasin tar fart då mörkret faller :D .

//Morgan
// Morgan
User avatar
Bengt
Posts: 2627
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Re: Man kanske skulle meddelat grannarna....

Post by Bengt »

Kul historia att berätta även om det kanske inte är så fullt kul när det händer.

Måste kännas tryggt att du både har vakna grannar och har poliser som rycker ut för en sån här grej.


Bengt

Return to “Allmänt”