Presentation

Allmän diskussion om A.O, synpunkter, ideér och förbättringar.
Post Reply
Morgan
Posts: 249
Joined: 2009-09-13 19:56:54
spamtest: JA
Location: Stockholm

Presentation

Post by Morgan »

Hej

Som ny i forumet så så är det inte mer än rätt att presentera sig.

Jag har surfat omkring här på forumet och andra diverse sidor under en period, för mitt ny väckta intresse för fotografering och astrofotografering. Ett intresse som startade för drygt 25 år sedan då jag försökte fotografera norrsken då jag bodde i den norra delen av Sverige. Tyvärr svalnade mitt intresse och inte ens då Hale-Bopp visade sig från sin bästa sida, lyckades jag fixa några plåtar från detta oförglömliga tillfälle.

Jag klassar mig som en ”amatörastronom wannabe” som ej har något teleskop och som bor i Stockholm, samt har två småbarn som tar ganska så mycket tid (ganska så hopplöst läge). Så småningom när barnen lugnat ner sig(om dom någonsin gör det?) och jag hittat en mörk plats med lite ljusföroreningar så ska jag införskaffa mig ett teleskop för astrofotografering.

Fram tills dess så håller jag mig till att surfa omkring och lära mig så mycket som möjligt samt läsa diverse böcker för att kunna komma igång. Jag lovar att det inte kommer att komma några ”vilket nybörjarteleskop köp” frågor från min sida, så ni kan vara alldeles lugn ;)

Då jag bor i Stockholm så ser jag fram emot att besöka Peter Rosén:s utställning nästa vecka för att skapa ännu större inspiration att komma igång med min ”nya-gamla hobby” .

Jag hittade inte någon presentationstråd, lägger jag in min text under "allmänt".
Kan vara ett tipps till admin att skapa en sådan tråd, så att man får få en mer personlig känsla på forumet.
Visst kan vara så att ni alla känner varandra så väl att ni inte tycker att det behövs, men det underlättar för alla som är ny på forumet.

Tack för ordet

// Morgan
// Morgan
Peter R
Posts: 2596
Joined: 2006-05-11 17:53:59

Re: Presentation

Post by Peter R »

Hej Morgan,

Trevlig presentation. Det du beskriver med småbarn osv är vi många som går/har gått igenom men likväl tar man ändå någon gång upp denna hobby igen när man kommer in i en ny livsfas.
En del på detta forum känner varandra och träffas (på riktigt), medan andra bor för avlägset, men alla delar med sig av sina erfarenheter och kritik - positiv som negativ.
Om du skickar ett PM och talar om när du tänker besöka min utställning så kanske jag kan möta upp. Den ligger mellan jobbet och hemet för mig så det är ingen omväg.

/*Peter
Morgan
Posts: 249
Joined: 2009-09-13 19:56:54
spamtest: JA
Location: Stockholm

Re: Presentation

Post by Morgan »

Tack för din inbjudan Peter.

Tanken var att jag skulle på ett kundbesök i närheten idag, men en blev framskjuten.
Jag har eventuellt planer på att kika förbi på torsdag, men inget är spikat ännu.

Jag skickar dig ett PM när jag vet lite mer.
// Morgan

Return to “Allmänt”